ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کند

وزیر امور خارجه ایران از جمله حاضران در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ پنجاه ‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ قرار است از ۱۵ تا ۱۷ فوریه (26 تا 28 بهمن‌ ماه) در هتل «بایریشرهوف» مونیخ برگزار شود و همچون سال‌های گذشته مقامات و شخصیت هایی از نقاط مختلف جهان در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

بنا بر اعلام سایت کنفرانس امنیتی مونیخ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از جمله حاضران در نشست امسال است.

براساس این گزارش، «سرگئی لاوروف»، «محمدجواد ظریف»، «محمدعلی الحکیم» و «محمد بن عبدالرحمان الثانی» وزرای خارجه ایران، روسیه، عراق و قطر از جمله حاضران در این نشست هستند و وزرای خارجه پاکستان و فیلیپین نیز در این نشست شرکت می کنند.

ظریف وزیر خارجه ایران در پنجاه و چهارمین نشست این کنفرانس در بهمن سال گذشته (1396) نیز شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت و در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت وگو کرد.

براساس این گزارش، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و ««اورسولا فون‌درلین» » وزیر دفاع آلمان نیز در این نشست حضور خواهند یافت و حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو در کنفرانس مزبور قطعی شده است.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز از جمله مقاماتی هستند که اعلام شده در این نشست شرکت خواهند کرد.

براساس اعلام سایت این کنفرانس، حضور «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز در این کنفرانس قطعی شده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ نخستین بار در سال ۱۹۶۳ برگزار و فردی به نام «اوالد هاینریش فون کلایست اشمنسین» این کنفرانس را بنیان نهاد. وی تا سال ۱۹۹۷ ریاست کنفرانس را بر عهده داشت و پس از او «هورست تلتشیک» تا سال ۲۰۰۸ این مقام بر عهده گرفت. از آن سال تاکنون هم ایشینگر مسئول برگزاری کنفرانس مونیخ است.

به غیر از سال ۱۹۹۱ که جنگ خلیج‌فارس رخ داد و سال ۱۹۹۷ که ریاست کنفرانس تغییر کرد، همه ساله کنفرانس مونیخ برگزار شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 995762

وب گردی

وب گردی