دانشگاه علم و صنعت به عنوان هماهنگ کننده علمی ایران و آلمان انتخاب شد

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت چهارمین برنامه راهبردی خود را در دست اجرا دارد. این دانشگاه در برنامه چهارم توسعه علمی روابط بین المللی، دیپلماسی علمی و موارد مشابه را در برنامه راهبردی‌ خود تدوین کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی‌، پژوهشی و پارک های علم و فناوری صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

دکتر‌جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در این مراسم گفت: ما جزو دانشگاه هایی هستیم که به عنوان هماهنگ کننده علمی کشور ایران و آلمان انتخاب شده ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت چهارمین برنامه راهبردی خود را در دست اجرا دارد، این دانشگاه در برنامه چهارم توسعه علمی روابط بین المللی، دیپلماسی علمی و موارد مشابه را در برنامه راهبردی‌ خود تدوین کرده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: باید میان دانشگاه ها دیپلماسی علمی صورت گیرد، این پویایی را دانشگاه ها می توانند با تعریف پروژه های مشترک و استفاده از‌ ظرفیت های طرفین ایجاد کنند. در سال‌ گذشته مدلی تحت عنوان تو پلاس تو(2plus2) مطرح شد و در آن یک دانشگاه از‌ کشور ما، یک دانشگاه از آلمان و دو شرکت در راستای تجهیزات رایزنی های لازم صورت گرفت، دانشگاه ها نیز می توانند در راستای تلکنولوژی خرید سیستم ها و تجهیزات نقش آفرینی داشته باشند.

وی اظهار داشت: درسال ۹۶، علاوه بر برگزاری مراسم روز علم ایران در آلمان، اجلاسی را در آلمان برگزار کردیم که در آن بسیاری از مسئولان آلمانی حضور داشتند، در این جلسه راهکار‌ها مطرح شد و نتیجه آن تعریف ۲۲ طرح ملی با دانشگاه های کشور و دانشگاه های آلمان با همکاری شرکتی آلمانی بود. طرفدران آلمانی نیز اعلام آمادگی کرده اند در اردیبهشت ماه میزبان شخصیت های علمی و دانشگاهیان آلمان خواهیم بود.

کد خبر: 996548

وب گردی

وب گردی