ارتقای کیفیت پایان نامه های حوزه علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اجرای پروژه هایی برای ارتقای کیفیت پایان نامه های دانشجویان علوم پزشکی و استفاده از نتایج پژوهش ها در تصمیم گیری ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در بازدید از مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی بازوی تحقیق و توسعه حوزه معاونت آموزشی است و ضروری است تا ساز و کار همکاری حوزه های معاونت با این مرکز طراحی شود.

لاریجانی ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی مناسب در حوزه آموزش علوم پزشکی را یکی از الزامات پشتیبان تصمیم گیری در این حوزه ذکر کرد و اظهار داشت: شواهد لازم برای تصمیم گیری در حوزه آموزش باید از طریق همکاری مدیریت های معاونت با مرکز ملی تولید شود.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با تاکید بر اهمیت سیاستگذاری مبتنی بر شواهد در حوزه آموزش پزشکی گفت: حوزه های همکاری مدیریت های حوزه معاونت آموزشی با مرکز ملی تا پایان سال مشخص و ساز و کارهای همکاری مشترک برای اجرای پروژه های مشترک مشخص خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: توانمندسازی بدنه دانشگاهها در حوزه های مختلف پژوهش و سیاستگذاری در آموزش علوم پزشکی یکی از برنامه هایی است که در آینده توسط مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی پیگیری می شود.

وی بر لزوم بهره برداری از نتایج پژوهش در سیاستگذاری های نظام سلامت تاکید کرد و گفت: از برنامه های مهمی که مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی پیگیری خواهد کرد اجرای پروژه هایی در زمینه ارتقای کیفیت پایان نامه های دانشجویان علوم پزشکی و استفاده از نتایج این پژوهش ها در تصمیم گیری ها است.

لاریجانی به ظرفیت های مناسب مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی برای بهره برداری از توانمندی های اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد این مرکز بتواند با انجام مطالعات کشوری از این توانمندی های در راستای اجرای بهتر برنامه تحول و نوآوری در آموزش استفاده کند.

وی پس از استماع گزارش عملکرد ۹۷ و برنامه های سال ۹۸ مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی بر لزوم همکاری حوزه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت با مرکز ملی برای تولید شواهد در جهت توسعه سیاست های تحول در آموزش تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996760

وب گردی

وب گردی