یکم اسفند ماه، آغاز بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در واحد تهران شمال

رئیس دانشکده برق و کامپیوتر واحد تهران شمال، گفت: بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی (یونیکا) برای اولین‌بار بین واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد از فردا یکم اسفندماه آغاز و به مدت سه هفته متوالی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه تا 17 اسفند، برگزار خواهد شد.

دکتر محمد صلای نادری رئیس دانشکده برق و کامپیوتر واحد تهران شمال، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی (یونیکا) در این واحد دانشگاهی گفت: این رویداد بزرگ برای اولین بار بین واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد از فردا یکم اسفندماه آغاز و به مدت سه هفته متوالی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه تا 17 اسفند، برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیش از 200 نفر در این رویداد ثبت نام کردند که از این میان 120 نفر، برای شرکت در رویداد کار آفرینی انتخاب شدند و بهترین منتورهای استارتاپی را برای این رویداد تدارک دیدیم که با همکاری شرکت نوین تک که وابسته به بانک اقتصاد نوین است و شرکت سازنده صاپا که در بحث انرژی و برق پیشرو است به میزبانی واحد تهران شمال و دانشکده برق و کامپیوتر این واحد دانشگاهی انجام می‌شود.

رئیس دانشکده برق و کامپیوتر واحد تهران شمال در ادامه خاطر نشان کرد: موضوعاتی چون برق و انرژی، آی تی، پدافند غیرعامل که تقریبا تمام حوزه‌ها را در بر می‌‌گیرد همچنین تمام موارد شامل امور فنی و مهندسی هم جزو موارد مورد نظر در این رویداد کارآفرینی است و بیش از 90 درصد شرکت کنندگان دانشجویان هستند و تقریبا تنها رویدادی است که در این سطح، ثبت‌نام به صورت رایگان بوده و استارتاپ ویکندهایی که در این حد برگزار می‌شود اصولا هزینه‌های بالایی برای شرکت کنندگان دارد.

نادری تاکید کرد: از اتاق بازرگانی و صاحبان استارتاپ‌های قوی نیز نمایندگانی در این رویداد حضور خواهند داشت. قبل از برگزاری رویداد کارآفرینی، حدود دو ماه پیش یک فراخوان برای حضور در این رویداد ارائه کردیم و افراد متقاضی بعد از ثبت نام در شرکت نوین‌تک مورد مصاحبه قرار گرفتند. 22 منتور سطح بالا را برای این رویداد در نظر گرفتیم و حمایت مالی از شرکت نوین تک و صاپا دریافت کردیم.

وی یادآور شد: برای افتتاح این رویداد در اول اسفند‌ماه، 50 مهمان ویژه در این حوزه داریم و مسئولان واحد تهران شمال به همراه جمعی از مسئولان سازمان مرکزی در این رویداد حضور خواهند یافت و اختتامیه این رویداد در تاریخ 17 اسفندماه با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده برق و کامپیوتر واحد تهران شمال خاطر نشان کرد: در این رویداد 15 عنوان کارگاه تخصصی داریم که در این کارگاه‌ها ایده‌پروری و تیم‌سازی همچنین چگونگی تجاری‌سازی دستاوردها به دانشجویان آموزش داده می‌شود و احتمال دارد در انتهای دوره یک تیمی به مرحله‌ای برسد که برای انجام کارهای خود بتواند حمایت یک سرمایه گذار را جلب کند و به این ترتیب، برگزاری رویدادهای کارآفرینی در این سطح در دانشگاه آزاد منجر به برند‌سازی برای این دانشگاه خواهد شد.

نادری متذکر شد: در این رویداد، بخش زیادی از استعدادهای موجود در دانشگاه آزاد شناسایی خواهد شد که در نهایت افراد و تیم‌های منتخب را در نوین تک و بعد از آن در مرکز رشد واحد از ابتدای سال آینده، بعد از طی یک دوره شش ماهه تخصصی طرح‌‌های منتخب را آماده و تجاری‌‌سازی می‌‌کنیم و به این ترتیب مهارت آموزی و کارآفرینی را توسعه می‌دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در پایان این رویداد سه تیم منتخب تعیین خواهد شد که به تیم اول 3 میلیون تومان، تیم دوم 2 میلیون و تیم سوم 1 میلیون تومان به همراه تندیس مربوط به این رویداد اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996917

وب گردی

وب گردی