تمامی اقدامات آمریکا علیه ایران با شکست روبه‌رو شده است

وزیر اوقاف و علمای مذهبی سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک و شهادت پاسداران انقلاب را در پی اقدام تروریستی در منطقه مرزی زاهدان تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ وزیر اوقاف سوریه با همراهی جمعی از علمای مذهبی برجسته سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیدار کردند.

این دیدار به‌منظور تبریک چهلمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تسلیت و ابراز همدردی به‌مناسبت شهادت جمعی از پاسداران سپاه انقلاب اسلامی در پی حادثه تروریستی برگزار شد.

وزیر اوقاف سوریه در این دیدار با اشاره به آیه کریمه قرآن با عنوان: "قل بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا هو خیر مما یجمعون" اظهار داشت: در این دیدار که با همراه علمای مذهبی سوریه و در سفارت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، مایلیم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گوییم.

وی افزود: انقلاب مبارک اسلامی ایران از هنگامه ظهور که جهت منطقه را تغییر داد، تا کنون پیروزی‌های خط مقاومت را رقم می‌زند و همچنان ادامه دارد. جهت‌گیری انقلاب همان مسیری است که خداوند و رسول گرامی او(ص) عرضه کرده است، که دشمن اسرائیل و آمریکاست.

عبدالستار السید عنوان کرد: بی‌شک امروز ما به سفارت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان خانه و خانواده خود نگاه می‌کنیم و اکنون در منزل خودمان گرد آمده‌ایم تا همگی به‌اتفاق علمای سوریه، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک بگوییم و همچنین برای شهدای سپاه پاسداران که نماد عظمت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران‌اند ودر روزهای اخیر به‌دست جنایتکار تکفیری و ارهابی، آمریکایی و صهیونیستی، به شهادت رسیدند طلب رحمت کنیم.

وی همچنین گفت: هر اقدامی که آمریکا علیه ایران انجام دهد با شکست روبه‌رو شده است، زیرا جمهوری اسلامی ایران در مسیر رهنمودهای امام خامنه‌ای و هدایت‌های او در حرکت است.

وزیر اوقاف سوریه خاطرنشان کرد: امروز ما در این دیدار نهایت دوستی و تشکر و قدردانی را به رهبری جمهوری اسلامی ایران، ریاست جمهوری، نظام و مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین سربازانی که کنار ارتش سوریه در مهمترین جبهه‌های جنگ با تروریستهای تکفیری صهیونیستی و سعودی ایستادگی کردند، نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

علمای مذهبی سوریه نیز به‌نوبه خود، از ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ و تأثیرگذار نام برده و از حمایت‌های مؤثر ایران از سوریه تقدیر و تشکر کردند. آنها همچنین چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.

سفیر ایران: موضع مقتدرانه سوریه در برابر تروریست‌ها باید در تاریخ منطقه ثبت شود

جواد ترکابادی، سفیر کشورمان در سوریه نیز در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای مذهبی سوریه که به‌منظور تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در سفارت جمهوری اسلامی در دمشق حضور یافتند، ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به میهمانان اظهار داشت: تبریک‌های صمیمانه و حضور باشکوه شما علمای اهل فضیلت را که در اینجا حضور یافتید و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را که همچنان پیروز و بر پایه اصول، ایمان و عقیده استوار است ثابت مانده است، به محضر مقام معظم رهبری و از زبان شما به مردم ایران و رئیس جمهور و مسئولان جمهوری اسلامی ایران انتقال داده خواهد شد.

وی ضمن تشکر از ابراز تسلیت و همدردی وزیر اوقاف سوریه و علمای مذهبی سوریه در شهادت جمعی از پاسداران ایران اسلامی، افزود: همه اقدام‌های گروه‌های تکفیری در همه جا با شکست و نابودی روبه‌رو شده است، آنها بازنده و ضعیف هستند.

سفیر ایران در دمشق ضمن ارج نهادن بر حضور باشکوه مقامات مذهبی سوریه در سفارت جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این حضور، پیام‌آور محبت و شور برادری است و همان احساس در وجود برادران شما در ایران و در تمامی سطوح مسئولان ایران نیز دیده می‌شود. این نگاه و احساس خردمندانه و از آینده روشن برخوردار است.

وی افزود: همزمان با فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری با این بیان که "به مرحله دوم انقلاب وارد شده‌ایم و مرحله اول که در مرحله تأسیس بودیم را پشت سر گذاشتیم" یاد کردند و هنگامی که این انقلاب را تأسیس کردیم آمریکا از ایران و منطقه بیرون رانده شد. و هر تلاشی که باری دیگر برای به‌دست آوردن زمام منطقه انجام داد، با شکست روبه‌رو شد و این ظلم با موضع مردم و ارتش سوریه با رهبری شجاعانه بشار اسد، دفع شد. تاریخ باید این موضع شجاعانه و مقتدرانه را نه‌فقط در سوریه بلکه برای کل منطقه ثبت کند.

ترکابادی با اشاره به پیروزی به‌دست‌آمده در سوریه عنوان کرد: این پیروزی، پیروزی همه مردم است، مردمی که به اصول درست حق که به آن آزمایش و مورد امتحان واقع شدند و در آن صبوری کردند و به حقیقت مصداق آیه شریفه «سلامٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى ٱلدَّارِ» صبوری کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: موضع ما نسبت به سوریه یک موضع اصولی است و ما به حق مردم سوریه در آنچه خواستار آن هستند ایمان داریم و به قلمروی سوریه و مرزهای آن با رهبری بشار اسد متعهد هستیم.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 996949

وب گردی

وب گردی