110 هزار داوطلب، کارت ورودی آزمون دکتری را دریافت کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (دوم اسفندماه) می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کد رشته در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها از روز ۶ آذرماه شروع شد و ۱۵ آذر پایان پذیرفت.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۲.۹۶ درصد زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد ثبت نام کرده اند. از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه زبان ثبت نام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است. کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ از سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفته است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (دوم اسفندماه) می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند. آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ صبح روز جمعه (سوم اسفند) در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی در ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار می شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح جمعه سوم اسفند آغاز می شود و درهای ورود به جلسه از ساعت ۷:۳۰ دقیقه بسته خواهد شد.

وی در پایان گفت: به تمام داوطلبان دو بسته نایلونی داده خواهد شد؛ بسته اول حاوی دفترچه شماره یک و سؤالات اختصاصی و یک پاسخنامه و بسته دوم حاوی دفترچه شماره دو و سؤالات دروس استعداد تحصیلی و زبان عمومی است. تعداد سؤالات اختصاصی و زمان پاسخگویی به هر یک از دفترچه ها در هر یک از کد رشته های امتحانی به شرح در برگه راهنما درج شده است. کلیه دفترچه ها شخصی سازی شده و روی هر یک از بسته ها، دفترچه ها و پاسخنامه نام، نام خانوادگی و شماره داوطلبی درج شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996983

وب گردی

وب گردی