مراکز سلامت روان و جسم در دانشگاه‌ها ایجاد شده است

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم افتتاح مرکز بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند، گفت: سعی ما بر این است که نسلی سالم از نظر روحی و جسمی به جامعه تحویل دهیم لذا در دانشگاه‌ها مراکز سلامت روان و جسم ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه بیرجند، دکتر صدیقی با بیان اینکه طرح پایش سلامت برای ورودی‌های جدید از محل اعتبارات سازمان امور دانشجویان اجرا می‌شود، اظهار داشت: در هر سال ۱۰۰ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح پایش سلامت، افرادی که با مشکلات جسمی مواجه هستند، رصد می‌شوند و در طول مورد تحصیل توجه ویژه قرار می‌گیرند. خوشبختانه در سال‌های اخیر مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها جایگاه خود را پیدا کرده‌اند.
دکتر صدیقی با بیان اینکه در سازمان امور دانشجویان تلاش‌مان بر آن است که به نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان توجه کنیم، افزود: با برگزاری برنامه‌های پرنشاط فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌توانیم افسردگی‌های نسبی که ممکن است دانشجویان داشته باشند را کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه اولین مرجع مشورت دانشجویان، همکلاسی‌های آنها هستند، افزود: کانون هایی متشکل از دانشجویان تشکیل شده تا رابطی میان دانشجویان و مرکز مشاوره باشد و شناسایی و درمان بیماری های روحی دانشجویان تسریع شود؛ بیش از ۱۵۰ کانون در کشور مشغول به کار هستند و بیش از ۱۵ هزار عضو فعال دارند.
دکتر صدیقی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم سعی می شود زیرساخت های تربیت بدنی را به سطح قابل قبولی برسانیم تصریح کرد: در گذشته کار خیرین به بحث‌های عام المنفعه مانند ساخت مدرسه و مسجد بود اما خوشبختانه در چند سال آموزش عالی توجه ویژه خیرین را به خود جلب کرده است. اگر بتوانیم سرپناه دانشجو را در سراسر کشور به گونه ای فراهم کنیم که دانشجو بدون هیچ دغدغه‌ای به درس توجه کند، قطعاً اجری کمتر از ساخت مسجد ندارد.
در ادامه دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: اگر بنیاد حامیان و حمایت خیرین نبود، این مرکز هم احداث و تجهیز نمی شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند، اولین دانشگاهی بود که طرح پایش سلامت کارکنان را اجرا کرد، افزود: امیدواریم با وجود این مرکز بتوانیم مشکلات سلامت همکاران و دانشجویان را درمان کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997038

وب گردی

وب گردی