عضویت همزمان مسئولان در هیأت مدیره شرکت‌های دولتی ممنوع شد

نمایندگان مجلس در بودجه ۹۸ عضویت هم‌زمان مقامات، معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدیرعاملی و سایر مسئولیت‌های اجرایی و عضویت هیأت مدیره شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها را ممنوع کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98 کل‌کشور، با الحاق یک جزء به بند الحاقی 5 تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه با 151 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

به موجب مصوبه مجلس، عضویت همزمان مقامات موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور و همچنین کارکنان شاغل در تمامی پست‌های مدیریتی و کارشناسی در مدیریت عاملی و سایر مسئولیت‌های اجرایی و عضویت هیأت مدیره شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها، اعم از زیر مجموعه خود و زیرمجموعه سایر دستگاه‌ها ممنوع است. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت بررسی و نظارت بر اجرای این حکم و پیگیری‌های قانونی مربوطه را دارند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 997546

وب گردی

وب گردی