خطر برگزیت برای سلامت جامعه انگلیس

مسئله خروج انگلستان از اتحادیه اروپا موافق و مخالفان خود را دارد و اعلام شده که یکی از تبعات این امر آسیب به بخش سلامت است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هر فرمی از برگزیت ( جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا) برای سلامت این جامعه مضر است؛ اما برخی از دیگری بدتر هستند.

دانشمندان با بررسی‌هایی که نتایج آن در یک مقاله در سال 2017 به چاپ رسید، به بررسی چهارچوب سازمان بهداشت جهانی(WHO) برای ارزیابی اثرات احتمالی برگزیت بر سرویس بهداشت ملی (NHS) در انگلستان پرداختند.

4 سناریوی محتمل ممکن است در مورد این مسئله وجود داشته باشد:

  1. ترک اتحادیه اروپا در تاریخ 29 مارس 2019 بدون هیچ توافق رسمی در مورد شرایط خروج
  2. توافقنامه خروج، همان طور که بین انگلیس و اتحادیه اروپا مذاکره شده است و در انتظار بیان توافق رسمی (ممکن) که دوره انتقال را تا پایان ماه دسامبر 2020 فراهم می کند
  3. پیش نویس پروتکل ایرلند شمالی پس از پایان دوره آن به اجرا در می آید
  4. اعلامیه سیاسی مبنی بر روابط آینده بین انگلیس و اتحادیه اروپا

تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که برگزیت بدون هیچ توافقی به طور قابل توجهی برای NHS بدتر از توافقنامه خروج آینده که اطمینان و تداوم در روابط حقوقی را فراهم می کند، است در حالی که اعلامیه سیاسی در مورد رابطه آینده، مورد مذاکره قرار گرفته و شکل قانونی خواهد گرفت.

طرح «بک استاپ» ایرلند شمالی اثرات متفاوتی در بعضی مناطق، مانند محصولات بهداشتی دارد؛ اما در مورد برخی دیگر متفاوت است. «بک استاپ» طرحی است که اروپا برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی که جزئی از قلمروی انگلیس به شمار می‌رود و جمهوری ایرلند، در دوره پسا برگزیت پیشنهاد کرده است. بر اساس این طرح ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای دوره موقتی همچنان عضو اتحادیه گمرکی و بازار مشترک اتحادیه اروپا باقی می‌ماند. با این‌حال انگلیس این طرح را برخلاف تمامیت ارضی و تعرض به قلمرو خود می‌داند.

با این حال، تمام اشکال این طرح، پیامدهای منفی برای حکومت داری بریتانیا در سلامت و توانایی پارلمان و سایر ذی‌نفعان برای نظارت بر اقدامات دولت در اروپا و جهان را شامل می‌شود.

مسئله ماندن یا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در تاریخ 23 ژوئن 2016 به رفراندوم گذاشته شد و مردم به خروج از این اتحادیه رای دادند. پارلمان انگلیس با تصویب لایحه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، رسما راه را برای آغاز اجرایی‌ شدن لایحه‌ای که به برگزیت شهرت یافت، هموار کرد. در این بین سطح آموزشی و شرایط ویزا، کار، هزینه های تحصیل و مواردی از این قبیل در مورد دانشجویان، دست خوش نا‌آرامی‌هایی قرار خواهد گرفت.

کاهش استعداد‌های ورودی، وام، طرح‌های پژوهشی و سرمایه‌گذاری در صنعت از دیگر تبعات برگزیت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997805

وب گردی

وب گردی