کشف بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در قزوین

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین از کشف یک میلیون و 319 لیتر سوخت قاچاق در 11 ماهه امسال در قزوین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ مهدی حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در امنیت المان‌هایی وجود دارد که بسترساز پیشرفت‌های مختلف است در حالی که ایجاد امنیت کار گروهی و مشترک است و همه دستگاه‌ها در این زمینه نقش دارند.

وی گفت: مردم در تامین نظم و امنیت نقش اساسی و حیاتی دارند در صورتی که ساختار پلیس تغییرات اساسی کرده و جامعه محوری در اولویت بوده که در این مسیر به نقش اصحاب رسانه توجه جدی شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: توسعه احساس امنیت در جامعه از جمله مهمترین هدف اطلاع رسانی است در حالی که در شرایط کنونی باید اعتماد مردم را مورد توجه جدی قرار دهیم و یکی از مسئولیت‌های اصلی رسانه‌ها امیدآفرینی و امیدبخشی در جامعه است.

سرهنگ حاجیان افزود: استان قزوین در مسیر مواصلاتی 5 استان بوده و بیش از 6670 کیلومتر جاده دارد در حالی که در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش تردد، 8 درصد کاهش تصادفات، 8 درصد کاهش متوفیان و 10 درصد کاهش مجروحان را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 5.3 درصد افزایش اعمال قانون رانندگان متخلف و 6.3 درصد افزایش اعمال قانون برای تخلفات حادثه‌ساز در استان را شاهد بودیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در 11 ماه امسال 595 هزارو 988 تماس با سامانه 110 صورت گرفته که 37 درصد تماس‌های عملیاتی، 60 درصد راهنمایی و 3 درصد غیرقابل رسیدگی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین راهبرد ما خدمت بهتر به مردم است گفت: در 11 ماهه سال جاری، در مرکز استان تعداد 22 جلسه ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان انتظامی با مردم در دفتر نظارت همگانی برگزار شده و از کل تماس های حاصل شده با سامانه 197 به 17 هزار 360 تماس، 40 درصد تماس ها قابل رسیدگی ، 22 درصد مشاوره و راهنمایی و 38 درصد هم غیر قابل بهره برداری بوده است.

عملکرد پلیس در معاونت اجتماعی در راستای عدالت ترمیمی است

این مقام انتظامی یاد آور شد: تصادفات درون شهری 31 درصد افزایش یافته در حالی که عملکرد پلیس در معاونت اجتماعی در راستای عدالت ترمیمی بوده و 7 هزار و 590 پرونده به مراکز مشاوره کلانتری‌ها ارجاع شده است.

وی اضافه کرد از این تعداد 5 هزار و 320 نفر صرفا به دوایر مددکاری کلانتری ها مراجعه که با تلاش مشاوران و مددکاران منجر به مصالحه 81 درصدی شده است.

سرهنگ حاجیان ادامه داد: 155 درصد افزایش وقوع جرم در فضای مجازی و 83 درصد افزایش کشف جرایم سایبری در استان را شاهد هستیم که در قالب برداشت‌های اینترنتی، کلاهبرداری و هتک حیثیت بوده است.

حاجیان با اشاره به اینکه در 11 ماهه مبارزه با احتکار 23 مورد احتکار کالا با نظر کارشناسی به ارزش 280 میلیارد ریال کشف شد، افزود: در این مدت همچنین277 میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق و بیش از یک میلیون و 319 لیتر سوخت کشف شد.

وی بیان کرد: 20 باند سارقان، 4 باند کلاهبرداری و 9 نفر جاعل حرفه‌ای در استان دستگیر شده‌اند در حالی که در زمینه شناسایی اموال مسروقه سامانه نما در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در 11 ماهه امسال 13 درصد افزایش کشف مواد مخدر در استان داشته‌ایم و 2 تن و 319 کیلو انواع مواد مخدر کشف شده است.

مهمترین هدف سامانه نما، شناسایی اموال و رساندن آن به صاحبان است

وی با اشاره به سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه بلاصاحب (نما) گفت: افرادی که اموال شان به سرقت رفته از طریق سایت police.ir وارد این سامانه شوند و اموال سرقت شده خود را شناسایی کنند.

سرهنگ حاجیان با تاکید بر اینکه تسریع در شناسایی اموال و رساندن آن به دست صاحبانشان، مهمترین هدف راه اندازی سامانه نما است، تصریح کرد: افراد پس از شناسایی اموال، مشخصات خود را ثبت و کدرهگیری دریافت و با مراجعه به پلیس آگاهی، اموال خود را تحویل می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997990

وب گردی

وب گردی