دانشگاه صنعت نفت به دانشگاه مهارتی و کارآفرین تبدیل شود

معاون آموزش های حرفه ای و آزاد دانشگاه صنعت نفت گفت: انتظار وزارت نفت از دانشگاه صنعت نفت این است که به دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه مهارتی و کارآفرین تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری راه اندازی تنها شبیه‌ساز فوق مدرن و چند منظوره حفاری در کشور به دست متخصصان داخلی، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۷) در مرکز تحقیقات دانشگاه صنعت نفت برگزار شد.

سید مهدی میررکنی، معاون آموزش های حرفه ای و آزاد دانشگاه صنعت نفت در ابتدا اظهار کرد: در این نشست، یکی از ظرفیت های پنهان صنعت نفت را به نمایش گذاشته‌ایم. مقام معظم رهبری فرمودند تحریم ها، فرصتی برای نگاه به توانایی های خودمان است.

وی ادامه داد: متاسفانه حوادثی در چند سال گذشته رخ داد و به همین دلیل وزیر نفت، شیوه‌نامه ای برای کاهش این حادثه‌ها ابلاغ کرد تا دوره های آموزشی برای نیروها در خشکی و دریا برگزار شود.

میررکنی تصریح کرد: دانشگاه صنعت نفت هم وارد عمل شد تا دوره های ویژه ای را برگزار کرده و همچنین فعالیت های آزمایشگاهی خود را به‌روز کند. دو مرکز حرفه ای هم در دانشگاه صنعت نفت تهران تاسیس کردیم.

وی افزود: انتظار وزارت نفت از دانشگاه صنعت نفت این است که به دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه مهارتی و کارآفرین تبدیل شود. ما در این راستا کلاس ها را با دو استاد؛ یکی استاد کلاسیک و دیگری استاد صنعتی برگزار می کنیم.

میررکنی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های بین المللی با توجه به تحریم ها ممکن نیست ولی ما نمی توانستیم بیکار بنشینیم. در همین راستا به ظرفیت داخلی اعتماد کردیم و نتیجه گرفتیم. این دستگاه یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار قیمت داشت و دوستان نگران بودند که زحمات همگی بر باد رود ولی ما به توانایی متخصصان داخلی اعتماد کردیم.

وی در پایان گفت: تنها شبیه‌ساز چند منظوره حفاری در کشور، پس از تلاش های شبانه‌روزی در ۶ ماه اخیر توسط متخصصان توانمند داخلی تعمیر و راه اندازی شده و حالا آماده ارائه خدمات آموزشی به شرکت های نفتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998514

وب گردی

وب گردی