چهارمین روز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر روز سینمای دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دست ناپیدا که زندگی یک خبرنگار زن را در سال‌های ابتدایی جنگ به تصویر می‌کشد در سانس اول به نمایش درآمد.

این فیلم جدیدترین اثر بلند انسیه شاه‌حسینی پس از ۱۲ سال است که این بار هم روایتی از رشادت‌های زنان را دستمایه ساخت فیلمش قرار داده تا عنوان تنها کارگردان زن حاضر در جشنواره فجر ۴۲ را یدک بکشد.

دومین فیلمی که به نمایش گذاشته شد میرو ساخته حسین ریگی بود که داستانی درباره مقاومت مردم سیستان در ۸ سال دفاع مقدس را روایت می‌کند، فیلمی انسان گرا، اخلاق مدار و کم ادعا که نیم نگاهی هم به دریافت سیمرغ داشت.

سومین فیلمی که در روز چهارم اکران شد عاشقانه‌ای از بهروز شعیبی بود. او در ششمین تجربه سینمایی خود سه‌ قصه عاشقانع را به تصویر می‌کشند که در آن سه زوج فرصت می‌یابند در فراز و نشیب روابط عاطفی به تعریف جدیدی از عشق برسند.

جشنواره فجر ۴۲ کار خود را با اکران فیلمی در ژانر کودک و نوجوان به پایان رساند و با اکران انیمیشن ساعت جادویی ساخته محمدعلی بصیری نیک باعث شد تا بچه‌ها هم سهمی در روز چهارم داشته‌ باشند.

اما این انیمیشن به واسطه گرافیک ضعیفی که داشت نتوانست آن طور که باید توجه اصحاب رسانه را به خود جلب کند.

داستان انیمیشن ساعت جادویی از جایی آغاز می‌شود که یک پسربچه به واسطه هدیه‌ای که از پدربزرگ خود دریافت می‌کند، موفق به سفر در زمان می‌شود و به دوران کودکی مادربزرگ خود می‌رود.

جشنواره فیلم فجر ۴۲، چهارمین روز خود را بدون هیچ شگفتی خاصی پشت سر گذاشت و تنها این منتقدان بودند که دست پر به خانه بازگشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =