سینمای رسانه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، روز ششم خود را در حالی آغاز کرد که نپتون اولین اثر بلند محمدابراهیم غفاریان در سانس اول به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نپتون در تلاش بود تا فضای سرد حاکم بر روابط یک زوج جوان و مشکلاتی که دامن‌گیر فرزندشان می‌شود را نشان دهد.

نپتون در واقع تلنگری برای توجه به روزمرگی هاست، اما ضعف موجود در فیلمنامه آن باعث شد تا چندان مورد توجه اصحاب رسانه قرار نگیرد.

دومین فیلم امروز انیمیشن شمشیر و اندوه یکی از چهار انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر ۴۲ بود که روایتی از تاریخ اسلام و ماجرای واقعه کربلا را روایت می‌کرد.

این اثر سعی در خلق فضایی شبه‌واقعی داشت، اما در برخی از جهات خصوصا ادای کلمات توسط شخصیت‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.

و اما آخرین فیلم روز ششم پروین برگرفته از داستان زندگی پروین اعتصامی ساخته محمدرضا ورزی بود، ورزی پس از سال‌ها حضور در تلویزیون و ساخت آثاری درباره تاریخ معاصر ایران، این بار سراغ شاعر نامدار معاصر رفته و آن را جلوی دوربین برده است.

این فیلم در کنار بهشت تبهکاران دو فیلمی هستند که مقطعی از تاریخ معاصر را به تصویر می‌کشند.

ضعف غیر قابل انکار فیلم‌های اکران شده در ششمین روز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، آن را به یکی از ضعیف‌ترین روزهای جشنواره تبدیل کرد ضعفی که امید می‌رود در روز هفتم تا حدودی جبران شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =