روز هفتم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر یک روزی فوتبالی سینمایی دیگر برای اصحاب رسانه بود، اما باخت ایران مقابل قطر یک شب تراژیک را در کاخ جشنواره رقم زد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نخستین فیلمی که در روز هفتم اکران شد، آسمان غرب دومین ساخته محمد عسگری بود، او که سال گذشته فیلم تحسین برانگیز اتاقک گلی را راهی جشنواره کرده بود این بار با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشید و با ایده بکری که برای ساخت این فیلم داشت، سینمای جنگ را از کلیشه جدا می‌کرد.

دومین سانس امروز سهم سینمای کودک بود و ملکه آلیشون ساخته ابراهیم نورآورمحمد به نمایش درآمد.

این فیلم از عجیب‌ترین فیلم‌های جشنواره ۴۲ بود چرا که تمامی کارهای فیلم توسط خود فیلمساز انجام شده و در تیتراژ فیلم نامی غیر از او دیده نمی‌شد.

پایان بخش روز هفتم که به دلیل پخش بازی فوتبال با تاخیر اکران شد، فیلم نبودنت کاری از کاوه سجادی حسینی بود.

سجادی‌حسینی در چهارمین اثر بلند خود سراغ ملودرامی زنانه درباره مهاجرت و فروپاشی خانواده رفته اما پرداخت ضعیف و بازی نه چندان خوب بازیگران موجب شد تا این فیلم مورد توجه اصحاب رسانه قرار نکیرد.

نفس‌های جشنواره فیلم فجر به شماره افتاده. رقابت‌ها هم تقریبا به اوج خود رسیده، هنردوستان هم همچنان در انتظارند تا ببینند چه کسی برنده سیمرغ‌های بلورین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =