تشکیل مرکز جامع بیماری‌های نوروماسکولار برای ثبت بیماران در ایران

نخستین کنگره تازه‌های بیماری‌های عصبی عضلانی نوروماسکولار در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین کنگره تازه‌های نوروماسکولار در ارتباط با بیماری‌های عصبی - عضلانی و یافتن درمان برای این بیماری‌ها به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

در روز نخست این کنگره پروفسور کارائوز از مرکز سلول درمانی ترکیه با ارائه شواهدی مستند مدعی امکان درمان بیماری‌های نوروماسکولار با انجام صحیح سلول درمانی شد.

همچنین پروفسور ملفتی از مرکز نوروماسکولار فرانسه خواستار تشکیل مرکز جامع بیماری‌های نوروماسکولار برای ثبت بیماران در ایران شد.

در این کنگره بیش از 50 نفر از صاحب نظران درباره جدیدترین پیشرفت‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌های نوروماسکولار سخنرانی کرده و بیش از 200 نفر از متخصصان رشته های مغز و اعصاب و نوروماسکولار پیشنهادات و سؤالات خود را مطرح کردند.

همچنین مهدی نوروزی و محمد عقیقی از مدیران بیماری های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کنگره به ارائه سخنرانی پرداختند.

محمدکاظم بخشنده دبیر علمی کنگره تازه‌های نوروماسکولار ایران با بیان اینکه این کنگره زمینه مناسبی برای تشکیل مرکز جامع نوروماسکولار در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم آورده ابراز امیدواری کرد که با اهتمام ویژه مسئولان دانشگاهی چنین مرکزی راه اندازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008264

وب گردی

وب گردی