رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: ایرادات عبارتی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن، در نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی رفع شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن نوروزی در تشریح دستور کار امروز کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح حمایت مطلعین مفاسد اقتصادی و اداری در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: قرار است دولت لایحه تشویق و حمایت از مطلعین مفاسد را به مجلس ارائه کند بنابراین مقرر شد طرح مجلس مسکوت بماند تا هیات دولت طی یک ماه آینده لایحه را به مجلس ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرادات عبارتی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن، در نشست امروز رفع شد، افزود: این طرح از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود که در نشست امروز با حضور موسوی و دهقان، دو عضو حقوقدان شورای نگهبان بررسی شد؛ در این رابطه برخی اصلاحات مربوط به مغایر بودن با اصل ۷۵ قانون اساسی و ایرادات عبارتی و شرعی بودند که به منظور تامین نظر شورای نگهبان رفع شدند.

مکاتبه با دولت برای رفع مشکل بار مالی لایحه حمایت قضایی و بیمه از ماموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از بررسی لایحه حمایت قضایی و بیمه ای از ماموران یگان حفاظت دستگاه های اجرایی ( اعاده شده از سوی شورای نگهبان ) خبر داد و گفت: شورای نگهبان سه ایراد به این لایحه گرفت که رفع شدند؛ یکی از ایرادات این بود که قرار بود لایحه در مورد حمایت از محیط بانان و جنگل‌بانان باشد چرا یگان حفاظت سایر دستگاه‌های اجرایی در لایحه آمده بنابراین ایراد اصل ۷۵ به لایحه گرفته شد که مقرر شد برای رفع مشکل بار مالی مکاتباتی با دولت انجام تا در صورت موافقت دولت مشکل حل شود.

وی از حضور معاونان حقوقی وزارت اطلاعات، دادگستری، قوه قضائیه، مدیر کل حقوقی بازرسی کل کشور، معاون حقوقی وزارت دادگستری و دو عضو حقوقدان شورای نگهبان در نشست امروز خبر داد.

خانه ملت

انتهای پیام/

کد خبر: 1021879

وب گردی

وب گردی