پروازهای مسافری فرودگاه پیام از سر گرفته می‌شود

وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی توافق کردند که از سرگیری پروازهای مسافری فرودگاه پیام با قید فوریت در هیات دولت مطرح شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (سه‌شنبه) پس از بازدید از مجموعه فرودگاه پیام استان البرز با اشاره به نشست مشترک خود با اسلامی وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: تلاش ویژه‌ای از سوی وزیر راه و همکارانش برای رفع مشکلات فرودگاه پیام صورت گرفت که دو اقدام مهم برای امنیت پروازهای این فرودگاه انجام شد که نخست بحث پوشش راداری پروازها بود که در هفته گذشته توسط وزارت راه افتتاح شد و دوم بحث نشانه‌گذاری فرودگاه فتح که مطابق استانداردهای بین‌المللی انجام شد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات فرودگاه پیام توافق کردیم تا فردا صبح مشکل حقوقی فرودگاه پیام با قید فوریت در جلسه هیئت دولت مطرح شود که با توجه به نظر مساعد دو وزارتخانه موضوع در جلسه فردا به تصویب برسد و امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته چهارشنبه هفته آینده اگر همه‌چیز مطابق پیش‌بینی‌ها پیش برود، مجددا پروازهای مسافری فرودگاه پیام از سر گرفته شود.

آذری جهرمی با تشکر از وزیر راه و همکارانش که با مساعدت نسبت خواست مردم استان البرز در جهت رفع مشکلات فرودگاه پیام گام برداشت، اظهار کرد: فرودگاه پیام نقش مهمی در رونق اقتصادی و ایجاد رفاه در زندگی مردم استان البرز دارد.

محمد اسلامی وزیر راه، مسکن و شهرسازی نیز با اشاره به برطرف شدن ملاحظات سازمان هواپیمایی کشوری در مورد فرودگاه پیام گفت: قرار شد مدیرعامل فرودگاه پیام برای انجام آخرین ممیزی‌ها گزارش مکتوبی را به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کند تا درنهایت مجوز بهره‌برداری از فرودگاه پیام صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای حضور ایرلاین‌هایی که می‌توانند مطابق ضوابط در فرودگاه پیام پرواز کنند، برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور، رادار منطقه‌ای پروازهای تهران در کوشک قم افتتاح شد تا امنیت پروازهای فرودگاه‌های تهران و اطراف آن با نظارت خوبی تأمین شود و نیز خواسته‌ایم مطابق استانداردهای بین‌المللی نشانه‌گذاری روی باند فرودگاه فتح در مجاورت فرودگاه پیام انجام شود تا درنهایت با چندلایه اعتمادسازی و برقراری ضوابط شاهد پروازها در فرودگاه پیام باشیم.

بنا به این گزارش، پیش از حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و اسلامی وزیر راه در فرودگاه پیام، این دو وزیر کابینه دولت تدبیر و امید به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری از طرح در دست احداث ادامه بزرگراه دوم تهران به کرج بازدید کردند و نسبت به وجود مشکلات و موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022062

وب گردی

وب گردی