جزئیات برگزاری آزمون بورد پریودانتیکس  اعلام شد

جزئیات برگزاری آزمون بورد پریودانتیکس 98 توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امتحان نظری بورد پریودانتیکس ٩٨ طبق رفرنس اعلام شده در سایت سنجش اعلام شد. این منابع شامل کتاب کارانزا ٢٠١٥، کتاب لینده ٢٠١٥ ، کتاب میش ٢٠٠٨، کتاب دکتر لطف آذر درمان‌های بازسازی، مقالات 3 مجله از Journal of Periodontology، Journal of Clinical و European journal of oral implantology و Periodontology است.

امتحان شفاهی به 2 قسمت (تشخیص و طرح درمان موارد انتخاب شده-presentation case) تقسیم می‌شود. همچنین 10 نمره به صورت ارفاقی به مقاله چاپ شده یا پذیرش مقاله تعلق خواهد گرفت، لازم به ذکر است ملاک پذیرش آیین‌نامه ارتقا خواهد بود.

چک لیست مصاحبه شامل log book و معرفی پایان نامه، انتخاب کیس، تفسیر رادیوگرافی، تشخیص و پیش آگهی، طرح درمان پیشنهادی، نحوه پیاده‌سازی طرح درمان و انجام فازهای مختلف درمان، نحوه بیان مطالب و ارائه و پاسخ بوده و شامل 50 نمره است.

در برگزاری آزمون شفاهی استادان به دو گروه تقسیم شده و به‌صورت هم‌زمان مصاحبه را برگزار می‌کنند. تقسیم آزمون دهندگان به صورتی خواهد بود که دانشجویان دانشگاه‌های هر یک از اعضای ممتحن در گروه دیگر قرار گیرند.

سوالات تشخیص و طرح درمان بصورت نمایش اسلاید و کتبی تشریحی این آزمون شامل ٥٠ نمره است.

تشخیص و طرح درمان موارد انتخاب شده

اسلایدهای آزمون برای تشخیص و طرح درمان برای همه به صورت یکسان و همزمان گذاشته می‌شود. زمان تشخیص و طرح درمان با احتساب زمان اضافه جمعاً ٦٠ دقیقه است. زمان گزارش برای هر شرکت‌کننده ١٠ دقیقه و ٥ دقیقه سوال جواب است. داوطلبان بدون ذکر نام و نام خانوادگی و دانشگاه خود باید مشخصات بیمار سن جنس و مشکل اصلی بیمار، اسلایدهای قبل از درمان، عکس اکلوژن و رادیوگرافی قبل از درمان را ارائه و سپس نسبت به ارائه درمان‌های انجام شده به صورت جداگانه و اسلایدهای کلی و رادیوگرافی بعد از درمان اقدام کنند.

هر دستیار باید یک سی دی یا فلش حاوی مراحل مختلف یک عدد Case درمان شده اراده دهد، دستیاران اجازه دارند که تنها یک Case را ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022564

وب گردی

وب گردی