آخرین یافته‌های حوزه دانش اعتیاد بررسی می شود

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی «دانش اعتیاد» گفت: این کنگره با هدف دستیابی به آخرین یافته های علمی تحقیقاتی متخصصان و ارتقای آگاهی درمانگران در پیشگیری، درمان و توانبخشی اعتیاد، اواخر هفته جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد تقی جغتایی رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی «دانش اعتیاد» با بیان اینکه بررسی مداخلات عصبی شناختی در حوزه اعتیاد یکی از مباحث اصلی و مهم این رویداد بین المللی است، گفت: این کنگره بین المللی امسال با شعار «تصمیم گیری مبتنی بر دانش» برگزار می‌شود تا سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان در حوزه اعتیاد از نقطه نظرات و دیدگاه‌های علمی و تحقیقاتی اساتید، محققان و پژوهشگران در تصمیمات خود در ارتباط با دانش اعتیاد استفاده کنند.

آخرین یافته‌های حوزه دانش اعتیاد بررسی می‌شود

جغتایی با بیان اینکه این رویداد علمی با حضور و مشارکت تمامی صاحب‌نظران و فعالان حوزه‌های مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف دستیابی به آخرین یافته‌های علمی تحقیقاتی متخصصان و ارتقای آگاهی درمان‌گران در پیشگیری، درمان و توانبخشی اعتیاد، اواخر هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

رئیس این رویداد علمی یادآور شد: پیشگیری از اعتیاد، درمان، بازتوانی و پرستاری اعتیاد، بیولوژی، ژنتیک و فارماکولوژی اعتیاد، آموزش در اعتیاد، ارزیابی‌های تشخیصی، سم شناسی و شیمی مواد مخدر از محورهای سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد است که توسط اساتید و صاحبنظران مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد و روانشناسی و روانپزشکی اعتیاد، کاهش آسیب‌ها، بیولوژی اعتیاد و علوم اعصاب و نیز اعتیادهای رفتاری از دیگر محورها و مباحث این رویداد بین المللی است.

فرصت گردهمایی پژوهشگران و صاحب‌نظران فراهم شد

به گفته وی، این کنگره فرصت مغتنمی است تا اساتید، صاحبنظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران در سطح ملی و بین‌المللی، نقطه نظرات و تجارب خود را در تمامی موضوعات در حوزه دانش اعتیاد به اشتراک گذارند.

جغتایی خاطر نشان کرد: در مدت سه روز پربایی این کنگره، سخنرانی‌ها متعدد، پانل‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی با ارائه مقالات و سایر تولیدات علمی در رشته‌ها و موضوعات مختلف از جمله علوم پایه، بالینی، انسانی، اجتماعی، حقوقی نیز برپا خواهد شد.

600 مقاله مرتبط با دانش اعتیاد ارسال شد

وی با اشاره به اینکه تاکنون 600 مقاله مرتبط با دانش اعتیاد در حوزه علوم پایه، بالینی، علوم اجتماعی و علوم شناختی به دبیرخانه سیزدهمین کنگره بین المللی ارسال شده و 480 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است، گفت: به مقالات، سخنرانی‌های و پوسترهای برتر تحت عناوین پیشگیری، کاهش آسیب‌ها، تب اعتیاد، کیفیت زندگی و توانبخشی جوایزی اهدا خواهد شد.

این رویداد علمی توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و نیز شماری از مراکز علمی و تحقیقاتی به مدت سه روز از 30 مرداد ماه در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025122

وب گردی

وب گردی