کاروان مقاومت دفاع مقدس به واحد شهرقدس رسید

کاروان سیار دفاع مقدس وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس شد و خاطرات رزمندگان ایثار و شهادت را در عرصه‌های مختلف ترسیم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز نمایشگاه زرهی سیاری که به ابتکار سپاه شهرقدس صورت گرفته و متشکل از تجهیزات نظامی است وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس شد و در کنار مزار شهدای گمنام با ادای احترام به روایتگری از دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف پرداخت.

حسین حبیبی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امروز کشور ما در شرایط ویژه‌ای است. هفته دفاع مقدس این روزها در مقطع حساسی برگزار می‌شود و چون تکیه به شهدا و جوانان مؤمن ومتعقد انقلابی بوده نباید مسئولان بترسند.

وی افزود: ما هشت سال در عرصه نظامی مقاومت کردیم و هشت سال بعد جبهه مقاومت بود و ۶ سال نیز جهبه مبارزه با قوم وحشی داعش بود که به نام دین و قرآن با یک دست قرآن و یک دست سلاح به کشتار مردم بی‌دفاع می‌پرداختند و دیدیم که با اعتقادات انحرافی می‌جنگیدند؛ بنابراین جلوی این‌گونه وحشی‌ها ایستادن کار مهمی بود و زمانی ورق برگشت که مردم وارد جبهه مقاومت شدند.

فرمانده سپاه شهرستان قدس گفت:‌ اگر مسئولان عقبه جمهوری اسلامی را با بصیرت مشاهده کنند باید شجاعانه بیایستند. داعش همان قومی بود که سر می‌برید و کودکان را ذبح می‌کردند که در هیچ کجای دین اسلام چنین چیزی نیست و با پایبندی به اعتقادات انحرافی به نام دین اسلام با رزمندگان ما جنگیدند و حقیقتاً نبرد با داعش نبرد بزرگی بود.

حبیبی تصریح کرد: ما برای ۴۰ سال صبر و مقاومت و بیداری هزینه‌ها متحمل شده‌ایم و خون‌بهای زیادی داده‌ایم که امروز افق بسیار روشنی مقابل جمهوری اسلامی ترسیم‌شده؛‌ بنابراین تهدید نظامی برای ما دیگر معتبر نیست شهدای ما با قامت رشید خود تکه‌تکه شده‌اند ولی حالا موشک و ادوات نظامی ما در حدی بوده که دیگر دشمن جرئت نمی‌کند به انقلاب اسلامی حمله کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امروز پهباد ما هزار کیلومتر پیش رفته و سامانه‌های دفاعی را رد کرده و به هدف دست پیدا می‌کند ما این موفقیت و فناوری در جنگ و تجهیزات نظامی را مدیون شهدای جهاد علمی هستیم.

فرمانده سپاه شهرستان قدس در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: کاروان مقاومت دفاع مقدس نوعی ابتکار بوده که یادآور اعزام کاروان‌های عملیاتی زمان دفاع مقدس به مناطق جنگی است. این کاروان شامل خودروهای فضاسازی شده آن ایام و صوت و نوای دفاع مقدس با ادوات نظامی، سلاح و تجهیزات بوده و هر روز در مدارس مختلف شهرستان حضور پیدا می‌کند.

حبیبی اظهار کرد: سه کاروان مقاومت برای این شهرستان پیش‌بینی‌شده و هر روز این کاروان وارد یک مدرسه یا محله‌ای می‌شود و حدود یک ربع تا ۲۰دقیقه در زنگ تفریح مدارس روایتگری انجام می‌دهند و خاطرات دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان روایت می‌کند و سپس این کاروان که به‌صورت سیار بوده در نزدیک‌ترین مسجد محله توقف کرده و بین نماز در مسجد محل روایتگری می‌کند. این کاروان اثرات خوبی داشته و شاید بشود گفت بازدهی آن بیش از نمایشگاه‌های ثابت است.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل نمایشگاه ایجاد می‌کردیم و مخاطبان زیادی به دلیل مشغله از این فضای نمایشگاهی نمی‌توانستند بهره‌برداری کنند اما اکنون با این کاروان در جای‌جای مختلف شهر حرکت کرده و کاروان بازخورد مثبتی ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه شهرستان قدس افزود: برنامه‌های دفاع مقدس علاوه بر کاروان مقاومت، شامل عطرافشانی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، آماده‌سازی ۱۱ محله به‌عنوان محله‌های دفاع مقدس با ۱۱ مراسم یادیاران پیش‌بینی‌شده و برنامه‌های غیرمتمرکز دیگری که نهادها وادارات اجرا می‌کنند.

حبیبی درباره بیانه گام دوم انقلاب گفت: یکی از هفت سفارش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم موضوع علم بوده، من فکر می‌کنم در زمینه علمی با دانشگاه زمینه‌های همکاری زیادی می‌توانیم با توجه به بیانات گام دوم داشته باشیم.

وی بیان کرد: در محیط دانشگاه پایگاه بسیج کارمندان بسیج اساتید و بسیج دانشجویی را داریم که می‌تواند ظرفیت همکاری خوبی را برای ما ایجاد کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار کرد: به نوبه خودم ایام را تبریک می‌گویم و خوشحال هستیم با این کاروان زیبا که دوران دفاع مقدس روزهای ایثار و مقاومت را برای ما یادآوری می‌کند. آن روزها مردم با همین سرودها و نواها در خیابان‌های شهر مأنوس می‌شدند و این نوحه و نواها می‌تواند برای جوانان ما الگوسازی شده و پیوند میان نسل گذشته و فعلی انقلاب را ایجاد کند.

علیرضا مظلوم تأکید کرد: دانشگاه از آنجایی که مهد علم بوده، وظیفه داریم با این تعاملات به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب جامعه عمل بپوشانیم؛ بنابراین این کاروان یادآور آن است که اگر آن روزها رزمندگان اسلام رفتند و شهید شدند امروز به حمدالله روزبه‌روز شاهد پیشرفت جبهه مقاومت هستیم و باید بر خودمان متذکر شویم که قیام و دفاع همچنان باقی بوده و ما باید عرصه‌های دفاع و مقاومت را در برابر شیاطین حفظ کرده و مقاومت کنیم.

به مناسبت هفته دفاع مقدس در اقدامی مبتکرانه سپاه شهرستان قدس نمایشگاه زرهی سیار با نام«کاروان مقاومت دفاع مقدس» که متشکل از تجهیزات نظامی و خودرویی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان است به‌صورت گردشی در محدوده شهرستان قدس حضور پیدا کرده و خاطرات دوران دفاع مقدس را برای مردم روایت می‌کند و در ادامه با گفتگوی مستقیم و پاسخ به سؤالات تماشاگران تصویری از خاطرات رزمندگان ایثار و شهادت برای مخاطبان در عرصه مختلف دفاع مقدس ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028712

وب گردی

وب گردی