تغییر شرایط معاینه فنی مسافربرهای اینترنتی 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت مسافربرهای اینترنتی توسط وزارت کشور خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید نواب حسینی منش در توضیح شرایط جدید معاینه فنی ارائه دهنده گان خدمات هوشمند مسافر گفت: از آنجایی که این خودروها در گروه ناوگان پرتردد محسوب می شوند و پیمایش آنها در سطح شهر مشابه خودروهای تاکسی است لذا در دستورالعمل جدید با هدف ارتقا ایمنی سرنشینان و حفظ کیفی شرایط عمومی، معاینه فنی این خودروها مطابق با وسایل نقلیه عمومی لحاظ گردیده است. براساس قانون مجلس شورای اسلامی در قانون هوای پاک مدت معافیت خودروهای عمومی نو از معاینه فنی یکسال و این خودروها پس از یکسال بسته به سن هر شش ماه و یا سه ماه یکبار باید برای معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

وی در ارتباط با سن فرسودگی این خودروها گفت: طبق قانون، خدمات عمومی مرتبط با خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و معاینه فنی نبایستی به خودروهای فرسوده ارائه شود ولی با عنایت به شرایط موجود که از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزینی با خودروهای نو امکان پذیر نیست، فعلا پذیرش این خودروها در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) متوقف نشده و این خودروها در صورت سلامت و داشتن شرایط لازم می توانند معاینه فنی دریافت نمایند. مدیرعامل ستاد معاینه فنی در ادامه افزود: ضوابط فرسودگی برای این خودروهای پرتردد مطابق ضوابط خودروهای حمل ونقل عمومی تعیین شده است.

حسینی منش در خصوص آخرین اقدامات شهرداری در ارتباط با کنترل آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در سطح شهر گفت: اکیپ تست کنار جاده ای به همراه پلیس در مبادی ورودی شهر، حسن آباد قم، مستقر است و براساس آخرین آمار اعلامی ۳۲۲ دستگاه خودروی سنگین توسط این اکیپ مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد ۸۶ درصد دارای معاینه فنی و ۱۴ درصد فاقد معاینه فنی بوده اند. از این تعداد خودرو پس از کنترل مجدد ۷۲ درصد قبول و ۲۸ درصد مردود گردیده اند شایان ذکر است معاینه فنی ۷۲ دستگاه خودرو به علت آلایندگی کدر سنجی ابطال و توسط پلیس اعمال قانون گردیده است. این طرح به منظور پایش و جلوگیری از ورود خودروهای سنگین دودزا به شهر تهران در حال اجرا است.

وی در خصوص وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: روزانه در حدود ۴۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی که دارای ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک است مراجعه می نمایند. در حال حاضر شرایط مدت زمان انتظار در مراکز عادی و خودروها می توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به انجام معاینه فنی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028915

وب گردی

وب گردی