پخش تبلیغات بازرگانی در شبکه کودک متوقف شد

با دستور معاون سیما پخش تبلیغات بازرگانی در شبکه کودک سیما متوقف شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پس از اعلام نارضایتی خانواده ها از پخش آگهی های بازرگانی نامتناسب با رده سنی کودکان، سید مرتضی میرباقری معاون سیما دستور داد تا پخش آگهی از شبکه کودک سیما متوقف شود.

پیش از این محمد سرشار مدیر شبکه کودک در گفت و گویی با فارس گفته بود: ما از روز اول هم اعلام کردیم که شبکه کودک با پخش این‌ها در حوزه آگهی‌‌های بازرگانی مخالف است و در بیش‌تر کشورهایی که در حوزه رسانه و برای خردسالان برنامه دارند، پخش آگهی‌های بازرگانی برای زیر ۶ سال ممنوع است؛ چون خردسال تمایز بین برنامه تلویزیونی و آگهی را متوجه نمی‌شود و به همه این‌ها یک سطحی از مرجعیت و اعتبار رسانه‌ای را می‌دهد. ما با پخش آگهی بازرگانی مخالفیم؛ چون مخاطب ما متوجه نمی‌شود که تفاوت بین اینها چیست. متاسفانه میزان پخش آگهی‌ها در سال ۹۷ نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار زیاد بود و رشد بسیاری داشت. چون مدیران شبکه‌ها نیز اختیاری نسبت به آگهی‌ها نه در انتخاب و نه در پخش دارند و هر آنچه که می‌آید باید عیناً پخش شود. متاسفانه تنها کاری که می‌توانیم بکنیم اعتراض است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

حالا با صدور این دستور سرشار ضمن تشکر از میرباقری اعلام کرده است: دیشب به دفتر دکتر میرباقری رفتم و از ایشان بابت صدور این دستور مهم تشکر کردم. در اینجا هم، در گرماگرم این شادی بزرگ از تک‌تک عزیزانی که در فضای حقیقی و مجازی پیگیر حذف آگهی‌های بازرگانی از شبکه کودک بودند؛ تشکر می‌کنم. مخصوصا قدردان زحمات مادران دغدغه‌مندی هستم که با هشتگ #پویا_بدون_تبلیغات به میدان آمدند؛ هر روز با سامانه ۱۶۲ روابط عمومی صداوسیما تماس گرفتند و در هر فرصتی، صدای مطالبه به‌حق خود را به گوش مسوولان رساندند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031024

وب گردی

وب گردی