درمانگاه تخصصی روانشناسی دانشگاه آزاد اردبیل راه اندازی می‌شود

مسئول مرکز مشاوره جامع دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از ارائه خدمات مشاوره متنوع کم نظیر در این مرکز خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اردبیل، وکیل نظری مسئول مرکز مشاوره جامع دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: این مرکز با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه راه اندازی شده است و وظیفه اصلی آن ارائه خدمات متنوع مشاوره در خصوص روانشناسی،‌وسواس، تحصیل، کسب و کار، کارآفرینی، مذهبی، ورزشی و همچنین برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اردبیل افزود: جامع بودن این مرکز مهم ترین وجه تمایز آن با سایر مراکز مشابه است به طوری که 12 متخصص در حوزه های مختلف در کنار کادر اجرایی مجرب و طبق برنامه تدوین شده مشاوره های لازم را با حداقل هزینه به دانشجویان و عموم مردم عرضه می‌کنند.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه در این مرکز خدمات آموزشی به دانشجویان رشته روانشناسی نیز انجام می‌شود لذا جهت انجام خدمات تخصصی نظیر آزمایش‌ها و آزمون‌های مختلف، دانشجویان مقطع دکترا نیز بکار گرفته شده و علاوه بر اینها برخی فعالیت‌های پژوهشی در زمینه سلامت روانشناختی آسیب‌های اجتماعی و غربالگری، پایش سلامت نیز در مرکز جامع مشاوره انجام می شود.

معاون اسبق امور اجتماعی سازمان بهزیستی اردبیل خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مرحله درآمدزایی باید در بحث شناساندن مرکز به مردم تلاش های بیشتری صورت گیرد. به همین منظور و برای معرفی مرکز، سمینارهای علمی در سطوح مختلف برگزار شده است که در نتیجه آن تعداد مراجعه کنندگان رو به افزایش است و در آینده نزدیک نیز برنامه را از طریق صدا و سیما برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص انتقادهای وارده به این مرکز گفت: مهمترین انتقادی که به این مرکز عنوان می‌شد بحث نظم کاری در مجموعه بود که با تقویت کادر اجرایی و افزایش تعداد مشاورین این مسئله تا حدود زیادی رفع شده است. انتقاد بعدی در خصوص خدمات غیر حضوری است که با راه اندازی پایگاه و رزرو اینترنتی بسیاری از این مشکلات تا حدودی رفع خواهد شد.

نظری افزود: در مرحله اول با ۳۰ درصد ظرفیت در حال ارائه مشاوره هستیم و امیدواریم تا پایان سال این خدمات به ۶۰ درصد افزایش پیدا کند و در مراحل بعدی درمانگاه تخصصی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل راه اندازی شود تا از مرحله مشاوره به مرحله درمان برسیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1046077

وب گردی

وب گردی