کشف واقعیتی دیگر در مورد سرطان معده

تحقیقات دانشمندان نشان داد که بیماران مبتلا به سرطان معده دارای یک بیماری ژنتیک مجزا هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید کلینیک «مایو» نشان داد بسیاری از افراد زیر 60 سال که به سرطان معده مبتلا می‌شوند، به بیماری ژنتیکی و بالینی متمایز نیز مبتلا هستند.

در مقایسه با سرطان معده در بزرگسالان مسن، این بیماری در سنین پایین‌تر اغلب سریع‌تر گسترش می‌یابد و در مقابل درمان‌های شیمی‌درمانی سنتی مقاوم‌‌تر است. نتایج این تحقیقات به‌تازگی در مجله «Surgery» منتشر شده است.

در حالی که ده‌ها سال می‌شد که سرطان معده در بیماران مسن رو به زوال بود، اکنون رو به افزایش است و اکنون بیش از 30‌درصد از تشخیص سرطان معده را تشکیل می‌دهد.

«Travis Grotz» متخصص انکولوژیست جراحی کلینیک مایو اعلام کرد سرطان معده بیماری ویران کننده و نگران‌کننده‌ای است. در ایالات متحده آگاهی کمی از علائم و نشانه‌های سرطان معده وجود دارد و علایم آن برای بسیاری از بیماران جوان دیر تشخیص داده می‌شود.

این تیم تحقیقاتی برای بررسی آمار سرطان معده تعداد 75225 مورد را از سال 1973 تا 2015 بررسی کرد. دانشمندان اعلام کردند که سرطان معده در سنین پایین به جای کشنده‌تر بودن از لحاظ ژنتیکی و مولکولی متمایز است.

محققان امیدوارند که این مطالعه باعث افزایش آگاهی و تشخیص به موقع سرطان معده در جوان‌تر‌ها شود. بیماران جوان که دچار احساس‌هایی مانند ریفلاکس، درد شکم یا کاهش وزن و مشکل در خوردن هستند باید وضعیت جسمی خود را بررسی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057008

وب گردی

وب گردی