کاهش 50 درصدی مصرف آب با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه 50 درصد نیازهای بازار داخلی توسط این شرکت تامین می‌شود، گفت: با اجرای سیستم آبیاری زیرسطحی به صورت عملیاتی توانستیم بیش از 50 درصد مصرف آب را کاهش دهیم.

احمد محمدی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: فعالیت شرکت در حوزه تولید سیستم‌های آبیاری، اجرای سیستم های آبیاری و تولید کننده سیستم اتوماسیون آبیاری است تا جاییکه این شرکت دانش بنیان تنها تولیدکننده قطره چکان‌های کنترل فشاردار(pc) در ایران، اولین شرکت تولیدکننده نوارهای آبیاری بارانی با ثبت اختراع و تولیدکننده سیستم آبیاری زیرسطحی است.

وی با تأکید براین که این شرکت دانش بنیان 50 درصد نیازهای بازار داخلی را در این عرصه تامین می کند، تصریح کرد: علاوه برتامین نیاز داخلی به کشورهای عراق و اوکراین نیز محصولات تولیدی صادر می شود تا جاییکه میزان صادرات به این کشورها 300 هزار یورو بوده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه تمام تولیدات این شرکت برگرفته از دانش فنی داخلی بوده است، افزود: با اجرای سیستم آبیاری زیرسطحی به صورت عملیاتی و بنا برگزارش‌های مراکز ذی‌ربط توانسته‌ایم بیش از 50 درصد مصرف آب را کاهش دهیم.

محمدی ادامه داد: با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و با تکیه بر دانش و تجربیات مهندسان و نخیگان ایرانی توانستیم گامی موثر در راستای تحقق اهداف شرکت که همان تولید انبوه محصولات آبیاری کشاورزی با برند و نام ایرانی و باکیفیت و برتر از سایر رقبای تجاری و نیز ارتقای سطح کیفی آبیاری فضای سبز و هوشمندسازی و اتوماسیون در بخش زراعت و باغبانی برداریم که این امر مهم خود منجر به توسعه و گسترش فعالیت تجاری شرکت و حضور پررنگ نسبت به سال‌های قبل در بازار داخلی و خارجی شد. حمایت دولت در این راستا بسیار موثر بوده چرا که قبلا مشکلات عدیده‌ای در بخش اقتصادی و سیاسی وجود داشت.

وی افزایش نرخ مواد اولیه و بروز موانع در امر صادرات محصولات، نوسانات ارز، بروز مشکلات در خصوص واردات ماشین‌آلات و قطعات و عدم پذیرش محصول در مرکز تحقیقات را از عمده موانع مشکلات سرراه فعالیت این شرکت برشمرد.

محمدی در ادامه کاهش بهای تمام شده تولیدات، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، تهیه مواد با کیفیت، افزایش ماشین‌آلات و بکارگیری نیروی متخصص در این حوزه ، تحقیق و توسعه در فرآیند تولید، کاهش آزمون و خطا که منحصر به جلوگیری از هدررفت سرمایه را از عمده موضوعاتی عنوان کرد و گفت: این مسائل باعث ایجاد رقابت سالم در عرصه ارائه خدمات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان پروژه‌های تحقیقاتی خود را با مراکز تحقیقاتی در دست بررسی قرار داده و در آینده‌ای نزدیک به مرحله عملیاتی خواهد رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057064

وب گردی

وب گردی