مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 22 دی

«دانش‌بنیان‌ها سپر تحریم‌های فولادی،  ادامه پذیرش در رشته‌های بدون آزمون تا 30 دی‌ماه ​و جزئیات پذیرش دانشجوی دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 22 دی به شرح زیر است:

دانش‌بنیان‌ها سپر تحریم‌های فولادی

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، به‌رغم اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت فولاد کشور فرصت برای توسعه این صنعت وجود دارد. کارشناسان صنعت فولاد بر این باورند درحال حاضر فعالیت‌های گسترده‌ و ارزشمندی در زمینه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد به‌عنوان یک صنعت مادر و استراتژیک انجام گرفته که با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و دسترسی نه‌چندان مطلوب فولادسازان به قطعات و تجهیزات شرکت‌های خارجی، این اقدام، اقدام شایسته‌ و ارزشمندی است. اما ناگفته نماند سخت‌ترین بخش بومی‌سازی در صنعت فولاد، کسب دانش و تکنولوژی این صنعت است. به عبارت دیگر بومی‌سازی در صورتی می‌تواند زمینه توسعه پایدار صنعت فولاد را فراهم کند که در کنار آن بتوان به دانش فولادسازی دست یافت. به گواه فعالان صنعت فولاد کشور، بومی‌کردن دانش و تبدیل آن به صنعت، عملیات پیچیده‌ای است که تحقق آن همکاری تنگاتنگ متخصصان و دانشمندان داخلی و صاحبان صنعت را می‌طلبد. تجربه بومی‌سازی در شرکت فولاد هرمزگان نشان می‌دهد این شرکت با ایجاد یک دپارتمان مستقل بومی‌سازی در ساختار رسمی خود، بومی‌سازی را در دستور کار خود قرار داد. به گفته مسئولان شرکت فولاد هرمزگان، این بخش در قالب گروه‌های کاری با گروه بهره‌برداری و بخش خرید و تحقیق و توسعه، همکاری کرده و سعی می‌کند با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع داخلی کشور، نیازهای داخلی شرکت را برطرف کند. این تجربیات چند نکته مهم را گوشزد می‌کند؛ نخست آنکه اکنون و در شرایط حال حاضر که کشور و صنعت فولاد با تحریم‌های آمریکا روبه‌رو شده، وقت آن است شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور پررنگ خود در این صنعت، خلأهای ایجادشده در صنعت فولاد را پر کنند. تردیدی نیست که شرکت‌های دانش‌بنیان با اتکا به توان علمی و پشتوانه دانشی خود می‌‌توانند کشور را از آسیب‌های ناشی از تحریم صنعت فولاد در امان نگه دارند. ادامه این گزارش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

برنامه‌مان حد اعلای شفافیت مالی در دانشگاه آزاد است

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جمعه 20 دی‌ماه میهمان برنامه «مدیرمسئول» با اجرای محمددلاوری بود. وی در زمان حضور خود در دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه کرد: در ابتدای ورودم دیدم که بیش از 500 واحد، مرکز و آموزشکده این دانشگاه، هرکدام برای خود نظام مستقلی دارند؛ یعنی برنامه آموزشی، برنامه مالی و... هریک با دیگری متفاوت بود و اصلا یکپارچگی وجود نداشت. حتی به صراحت می‌گویم که آن زمان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌دانست چه میزان پول به دانشگاه آزاد اسلامی وارد و چه میزان خارج می‌شود و حتی نقلی وجود دارد که می‌گوید وقتی قرار به عقد قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی با بانک‌های طرف شده بود، مسئولان وقت به رئیس یکی از بانک‌ها گفته بودند که فلان میزان پول نزد این بانک وجود دارد، در حالی‌که سه برابر رقم عنوان‌شده نزد حساب‌های این بانک وجود داشته که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. دلیل عدم اطلاع از میزان موجودی دانشگاه آزاد اسلامی این بود که ده‌ها هزار شماره حساب بانکی به نام افراد مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت که هیچ‌کدام با یکدیگر پیوستگی نداشتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فرهیختگان مبنی بر اینکه « آیا دانشجویان هر واحد شهریه‌هایشان را به حساب همان واحد واریز می‌کردند؟» گفت: بله و برای اولین بار در دوران ما حسابرسی از دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و حسابرس مستقل به دانشگاه آزاد اسلامی آمد، در حالی‌که تا پیش از آن، حسابرسی که به حساب‌ها رسیدگی می‌کند، متعلق به خود دانشگاه بوده است. حتی زمانی که بنده سراغ واحدهای خارجی مانند آکسفورد رفتم، سند مالی در این دانشگاه وجود نداشت که مسئولان این واحد به ما ارائه کنند، البته مشخص بود که در این دانشگاه چه دانشجویانی تحصیل می‌کنند، اما سند مالی وجود نداشت. با این حال قطعا اسناد مالی این واحد را نیز پیدا خواهیم کرد. زمانی که از دانشگاه واحد امارات هم بازدید کردیم، متوجه شدیم اسناد مالی قبل از سال 89 وجود ندارد. به‌عنوان یک فرد علمی که مدیریت می‌کند، باید دقیق بگویم هنوز در برخی موارد به یقین نرسیده‌ام، اما به هرحال می‌دانیم که دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطعی از تاریخ کشور و در بحران‌ها و فتنه‌ها، از برخی حرکت‌ها پشتیبانی کرده است، البته برای اینکه وارد جزئیات این اتفاقات شویم، لازم است با فرصت بیشتری این مهم را دنبال کنیم.از دورانی که دکتر علی‌اکبر ولایتی به‌عنوان رئیس هیات‌امنا منصوب شدند، حسابرس مستقل را برای دانشگاه گذاشتند که هر سال حسابرسی را انجام می‌دهد و این اقدام به مردم اطمینان خاطر را می‌دهد تا مطمئن باشند مسئولان اموال آنها را به درستی نگه می‌دارند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 22 دی به شرح زیر است:

ادامه پذیرش در رشته‌های بدون آزمون تا 30 دی ماه ​

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، پذیرش در رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا 30 دی ماه 98 ادامه دارد. متقاضیان پذیرش در رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، پیام‌نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 98 تا 30 دی ماه 98 فرصت دارند به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا خود مراجعه و نسبت به خود اقدام کنند. تمدید فرایند پذیرش در رشته‌های تحصیلی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی با توجه به اعلام برخی رشته‌های جدید توسط برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور صورت گرفت. داوطلبانی که در یکی از رشته‌محل‌های اعلام شده در دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشروط کرده‌اند، در صورتی که متقاضی در یکی از کدرشته‌محل‌های جدید هستند لازم است با مراجعه به موسسه‌ای که قبلاً در آن انجام داده‌اند نسبت به انصراف از اقدام و پرینتی از تقاضانامه ی از آن موسسه قبلی دریافت کنند و به موسسه جدید تحویل دهند.

جزئیات پذیرش دانشجوی دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی اعلام شد

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، دانشکده مدیریت و آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای دوره کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی از راه دور در نیمسال دوم سال تحصیلی سال 99-98 از میان اعضای هیئت علمی، پزشکان و کارشناسان رشته‌های علوم پزشکی دانشجو می‌پذیرد. اعضای هیئت علمی گروه‌های علوم پزشکی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اعضای هیئت علمی گروه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دارندگان مدرک کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی و دارندگان مدرک دکتری عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی، دکتری تخصصی بالینی و فوق تخصصی بالینی می‌توانند در این دوره شرکت کنند.انتخاب داوطلبین واجد شرایط بر اساس اولویت‌های آئین نامه‌های وزارتی و دانشگاهی این رشته صورت می‌گیرد که پس از بررسی مستندات و گزینش اولیه، اسامی اعلام خواهد شد. متقاضیان می‌توانند پس از اطمینان از احراز شرایط ثبت نام و وجود مدارک خواسته شده تا اول بهمن ماه 98 با مراجعه به سایت دانشکده مدیریت و آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ورود به لینک ثبت نام و با دانلود فرم ثبت نام اقدام به تکمیل آن کنند. ثبت نام تنها از طریق سایت دانشکده امکان پذیر است و فرم ثبت نام تکمیل شده (اسکن یا pdf) به همراه رزومه علمی از طریق پست الکترونیک اعلام شده ارسال شود. پذیرش نهایی پس از بررسی و امتیاز بندی رزومه‌های ارسالی صورت می‌گیرد.پذیرفته شدگان جهت ثبت‌نام حضوری با در دست داشتن مدارک اعلام شده باید در تاریخ‌های مقرر به محل دانشکده مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058038

وب گردی

وب گردی