دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای دانشگاهی افزایش می‌یابد

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت از افزایش دفاتر تقریب مذاهب در واحدهایی که دارای بیشترین دانشجوی اهل سنت هستند، خبر داد.

مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افتتاح دفتر تقریب مذاهب در واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: به دنبال این هستیم در واحدهایی که تعداد قابل توجهی از دانشجویان اهل سنت تحصیل می‌کنند، دفاتر تقریب مذاهب افتتاح شود؛ این دفاتر تا امروز در واحدهای زاهدان، سنندج، تربت جام، خاف و لارستان افتتاح شده که در آینده افزایش خواهد داشت.

وی افزود: افتتاح دفتر تقریب مذاهب در استان آذربایجان‌غربی و واحد مهاباد و همچنین واحد کرمانشاه جزو برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

مدنی با اشاره به تاسیس رشته‌های مرتبط با فقه مذاهب چهارگانه اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر رشته فقه شافعی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد؛ اما در برنامه‌های آتی به دنبال این هستیم که فقه مذاهب دیگر از جمله حنفی، مالکی و حنبلی نیز در دانشگاه آزاد تاسیس شود. البته تاسیس رشته، صرفا زیر نظر دانشگاه آزاد نیست بلکه وزارت علوم نیز باید دستور آن را صادر کند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت تصریح کرد: در دفاتر تقریب مذاهب، مباحثی مانند صهیونیسم شناسی، دشمن شناسی، مبانی جنگ نرم و مباحث وحدت‌آفرین مطرح می‌شود؛ چرا که موضوع دشمن شناسی، یکی از ملزومات ایجاد وحدت میان شیعه و سنی محسوب می‌شود. در واقع این موضوع، ضرورت وحدت را بیش از پیش روشن خواهد کرد.

وی اضافه کرد: فعالیت دفتر تقریب مذاهب به دانشگاه انحصار دارد و باتوجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دارای واحدهای دانشگاهی است، به دنبال این هستیم که دانشجویان و نخبگان دینی در امر تقریب مذاهب سهیم و فعال باشند.

مدنی درباره ساماندهی امور مرتبط با دانشجویان اهل سنت در مناطق محروم گفت: برگزاری اردوهای مشترک، کلاس‌های توجیهی و دوره‌های آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در این حوزه انجام خواهیم داد. این کلاس‌های توجیهی و اردوهای مشترک در حوزه مبانی تقریب، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت در پایان خاطرنشان کرد: گسترش آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی و تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دورترین و محروم ترین مناطق کشور، از جمله دستاوردهایی است که باید برای مردم جامعه بازگو شود. به همین دلیل در نظر داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی، این دستاوردها را برای دانشجویان تفهیم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058740

وب گردی

وب گردی