۳۰۰ چالش صنعت و دستگاه‌های دولتی برای رویداد فناورانه «فابام» احصا شد

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: ۳۰۰ چالش از گروه‌های مختلف صنایع و دستگاه‌های اجرایی احصا شده که همه شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان فکر و ایده برای ارائه راهکار می‌توانند در این رویداد حضور پیدا کنند.

کامران صفوی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دربارهٔ برگزاری رویداد چالش فناوری فابام اظهار کرد: عنوان رویداد «فابام» از اختصار فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و الکترونیک و رشته‌های پیشران مهندسی تشکیل شده‌است که باتوجه به ماهیت رویداد، چالش‌ها در این حوزه بررسی می‌شوند.

وی افزود: اهتمام و تأکید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در مسئله‌محور بودن رویدادهای فناورانه منجر به ایجاد یک ارتباط مطلوب با صنعت و احصای چالش‌های آنها در حوزه‌های فناوری اطلاعات، برق و رشته‌های پیشران شد. پس از شناسایی چالش‌ها و مسائل صنایع منطقه در گام نخست فراخوانی برای فناوران و صاحبان ایده استان اصفهان و سپس به کل کشور ارسال شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بیان کرد: این رویداد صرفاً برای شرکت و حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد نبوده، به‌دلیل اینکه چالش‌های شناسایی شده هرکدام به‌عنوان یکی از مسائل منطقه شناخته می‌شود لذا همه شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان فکر و ایده برای ارائه راهکار می‌توانند در این چالش حضور پیدا کنند.

صفوی ساختار مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان را حلقه واسط و متصل کننده صنایع و ایده‌پردازان دانست و گفت: طی جلسات متعددی که با صاحبان صنایع منعقد شد تاکنون ۳۰۰ چالش از گروه‌های مختلف احصا شده‌است که هم بخش خصوصی و نیز دستگاه‌های دولتی مشارکت مطلوبی در تدوین و شناسایی این چالش‌ها داشتند.

وی ادامه داد: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی متولی اجرای رویدادهای فناورانه چالشی و حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند تا سفارشات و محصولات مورد نظر صنایع به مرحله تولید با پیش‌تولید برسد و نیازهای مورد نظر صنایع تأمین شود. حال ممکن است فناوران و ایده‌پردازان محصولات مشابه نیازهای صنعت را از قبل داشته و بررسی کرده باشند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تکمیل کرد: در چنین شرایطی صاحبان صنایع برای روند نهایی کردن محصول از ایده‌پردازان حمایت‌های لازم را دریافت می‌کنند و تأمین اعتبار مالی نیز برای تکمیل و ارائه محصول از سوی مدیران صنایع صورت می‌گیرد. تاکنون تعداد ۲۰ طرح به دبیرخانه مرکز رشد وصول شده‌است.

صفوی خاطرنشان کرد: فناوران و ایده‌پردازان تا ۲۴ بهمن سال جاری فرصت ارسال طرح‌های چالش‌محور خود دارند تا در روند داوری قرار بگیرند. منتخبان رویداد چالش‌های فناوری فابام ۲۹ بهمن ماه معرفی و جلسات انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد با تسهیل‌گیری مرکز رشد واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی رویکرد جدید دانشگاه آزاد را در راستای حل مسائل کشور تلقی کرد و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی در بهره‌گیری مفید از سرمایه‌های فکری کشور ضروری است چراکه در این صورت نیازهای واقعی کشور شناسایی و پاسخ دقیق و مستقیم به آنها داده می‌شود. اکنون کشور در بسیاری از زمینه‌های تخصصی از نعمت متخصص و دانش فنی بهره‌مند است و در شرایط سخت کشور با اتکا به تولیدات داخلی می‌توان شکوفایی اقتصادی را رقم زد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: چهار چالش ملی در کشور قبل از فرا رسیدن سال جدید برگزار می‌شود و واحد اصفهان متولی یکی از آن چهار چالش است. باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رویدادهای فناورانه در حوزه‌های معاونت علوم پزشکی و سلامت و نیز در حوزه‌های فناوری در سال آتی نیز ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060111

وب گردی

وب گردی