93 اختراع ثبت بین‌المللی شد

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت بیش از 90 درصدی از ثبت اختراع خارجی در این مسیر با مخترعان همراه شده و تا کنون 93 اختراع با حمایت این مرکز در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین‌المللی شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تجاری‌سازی محصولات تولیدی بر پایه فناوری الزاماتی دارد. ثبت اختراع، آن هم در دفاتر معتبر یکی از الزامات آن است.

در این مسیر با توجه به پیچیدگی‌های ثبت اختراع خارجی و هزینه‌های بالای آن کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مخترعان همراه شده و با استفاده از روش‌هایی که در ادارات معتبر ثبت اختراع خارجی به کار می‌رود درخواست‌های ارسال شده را بررسی و حمایت می‌کند.

تا کنون 93 پتنت با حمایت بیش از 90 درصدی کانون در دفاتر معتبر خارجی گرنت شده است. البته از مجموع 1 هزار و 740 درخواست ثبت شده در سامانه کانون 286 پرونده برای حمایت تایید شده است.

علاوه بر این موارد ثبت اختراع بر توانایی تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر از سوی شرکت‌های فناور تاثیر می‌گذارد و ثبت آن گسترده‌ترین ابزار حفاظت از آن است. پس سیستم ثبت اختراع بستری برای تجاری‌سازی یک ایده و فناوری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061690

وب گردی

وب گردی