گرانی و تورم ربطی به FATF ندارد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: نپیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی ربطی به گرانی و تغییر قیمت‌ها ندارد.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره FATF گفت: احتمال قرار گرفتن ایران در گروه ویژه اقدام مالی با توجه به تصویب نشدن چهار لایحه آن وجود نداشت؛ اما بحث اصلی بر سر قرار گرفتن کشورمان در لیست سیاه نیست.

وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن ایران در FATF و لغو همه تحریم‌ها هیچ تضمینی وجود نداشت، گفت: پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی مزایای خاصی برای ایران نداشت بلکه دشمنان کشور از آن نفع می‌بردند؛ زیرا ارتباطات پولی، بانکی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به صورت نقطه‌ای در اختیار غرب قرار می‌گرفت.

دستیار در ادامه تصریح کرد: چنین اقدامی سرمنشا تحریم‌های جدید می‌شد البته نپیوستن ایران به FATF قابل پیش بینی بود؛ اما با توجه به اینکه دولت راه حلی هم برای مشکلات کشور ندارد خواهان کشاندن کشور به سمت مذاکره مجدد است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: مجلس جدید که تشکیل خواهد شد به دولت اجازه امضای معاهداتی چون برجام را نخواهد داد.

وی با اشاره به FATF گفت: ایران اگر به این گروه می‌پیوست هیچ تغییری در روند اقتصادی آن پیدا نمی‌شد. اکنون تحریم‌ها در بالاترین سطح خود قرار دارند که دشمنان ایران به تحریم شخصیت‌های کشور رو آورده‌اند.

دستیار در پاسخ به این پرسش که چرا عده‌ای با دانستن ضررهای FATF به دنبال تحمیل آن بر ایران هستند، اظهار کرد: اینها برنامه و نگاه دیگری برای حل مشکلات ندارند و تمام بنیان‌های فکری چنین طیفی بر عواملی چون نگاه به غرب بنیان شده است.

وی ادامه داد: حس خودباوری در چنین افرادی ضعیف است و آن‌ها را به سمت همکاری با غرب به هر قیمتی می‌کشاند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره FATF گفت: نپیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی ربطی به گرانی و تغییر قیمت‌ها ندارد، سال‌ها قبل در لیست سیاه این گروه بودیم؛ اما اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061742

وب گردی

وب گردی