اجرای 45پروژه دانش‌بنیان با دانشگاه‌ها و  صنایع دفاعی کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت 45 پروژه را با دانشگاه‌های مختلف کشور و صنایع دفاعی با موفقیت به سرانجام رسانده است، گفت: ارتقای کیفیت محصولات، اخذ استانداردهای بین‌المللی و توسعه بازار صادراتی از برنامه‌های آتی این شرکت است.

محسن داودی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان بیشتر در زمینه برق و رباتیک فعال است، اظهار کرد: تحقیقات، طراحی، ساخت و تولید تجهیزات آزمایشگاهی، صنعتی، آموزشی و تحقیقاتی، مشاوره، پژوهش و اجرای پروژه‌های صنعتی، اتوماسیون و جمع آوری و تحلیل داده، آموزش نرم افزاری و سخت افزاری سیستم‌های صنعتی، بازاریابی، مشاوره و فروش تجهیزات صنعتی برقی و الکترونیکی، تحقیقات، طراحی، ساخت و تولید انواع بردهای الکترونیکی، پردازشی، ارتباطی و کنترلی و طراحی و ساخت انواع ربات‌های هوشمند آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی از عمده فعالیت‌های مهم در این عرصه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این گروه تا سال 94، 6محصول را تولید کرده‌ است، افزود: انواع بردهای آموزشی میکروکنترلرهای سری STM، ماژول پیشرفته پردازش تصویر، صدا و ویدیو مبتنی بر پردازشگر ARM و ماژول‌های جمع‌آوری داده سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال چند کاناله (سرعت و دقت بالا) ماژول های تولید سیگنال آنالوگ و دیجیتال چند کاناله، ماژول دریافت و تحلیل سیگنالهای ECG قلب 5 و 12 کاناله، ماژول دریافت، تحلیل و آمارگیری داده های شبکه اترنت به‌صورت سخت افزاری و بردهای کنترل مدارات سوئیچینگ انرژی متوسط از جمله محصولات این شرکت است.

داودی با اشاره به دیگر محصولات و خدمات این شرکت، تشریح کرد: ماژول‌های تولید سیگنال آنالوگ و دیجیتال چند کاناله، ماژول دریافت و تحلیل سیگنال‌های GPS, GNSS, Galileo، ماژول دریافت و تحلیل سیگنال‌های ECG قلب 5 و 12 کاناله، ماژول دریافت، تحلیل و آمارگیری داده‌های شبکه اترنت به‌صورت سخت‌افزاری، هاست و رابط اتصالی ماژول‌ها به کامپیوتر (Ethernet و USB)، بردهای کنترل مدارات سوئیچینگ انرژی متوسط و کنترل ربات‌های صنعتی به روش Visual Servoing از دیگر محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون در مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مستقر است، گفت: استقرار در دانشگاه یکی از مزیت‌های توسعه این شرکت فناور نسبت به دیگر شرکت‌ها است چرا که دانشجویان می‌توانند به ارائه‌ ایده‌های نو و همچنین طرح‌هایی در قالب تجاری‌سازی به شرکت اقدام کنند.

داودی با اشاره به کنترل ناپایداری‌های پلاسما در رآکتورهای گداخت هسته‌ای، تصریح کرد: کنترل بلادرنگ ناپایداری‌های NTM موجود در پلاسما به‌وسیله سیستم‌های تشخیص انرژی الکترون و حرارت‌دهی الکترونی ECRH توسط سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مبتنی بر DSP و FPGA صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: الگوریتم‌های نوینی جهت تشخیص NTMها بر اساس اطلاعات مجموعه‌ای از حس‌گرها پیاده‌سازی شده و موتورهای ویژه‌ای به‌منظور جهت‌دهی به انرژی ECRH جهت رسوب در لایه ناپایدار پلاسما تحت کنترل بلادرنگ قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه کارهای طراحی سیستم‌های اندازه‌گیری دقیق و دستگاه‌های تستر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است، گفت: دستگاه‌های اندازه‎گیری شامل سنسور و دیتالاگرها است که در تمام رشته‌های فنی، صنعتی و دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داودی از اجرای 45 پروژه با دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه شریف تهران، علم و صنعت، خواجه نصیر، دانشگاه شهرکرد، کرمانشاه، مراغه خبر داد و گفت: همچنین تعدادی از این پروژه‌ها توسط شرکت‌های خصوصی و صنایع دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین دستگاه تستر برای تست یک قطعه الکتریکی، رله، کابل‌های برق وبردهای الکتریکی انجام می‌شود تا از صحت دستگاه به طور کامل مطمئن شویم. قراردادهای بسیاری در این زمینه منعقد شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: سیستم‌های تولید این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر نویز پایین از دقت و کیفیت بالاتری نسبت به کالای مشابه چینی برخوردار است و در مقایسه با نمونه آمریکایی 80درصد کیفیت و یک پنجم قیمت را دارد. این امرنشان می‌دهد که همیشه هزینه بیشتر قطعات و مواد اولیه مطرح نیست، بلکه هزینه آرندی تحقیق و توسعه مهم است که بتوان آن را به محصول تولید کرد. تمام تجهیزات و محصولات ما از صفر تا 100 بومی است.

وی ارتقای کیفیت محصولات، اخذ استانداردهای بین‌المللی و توسعه بازار صادراتی را از برنامه‌های آتی این شرکت عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062530

وب گردی

وب گردی