جمع آوری روزانه 110 تن زباله بیمارستانی

گفت: روزانه 110 تن زباله بیمارستانی از سطح شهر تهران جمع آوری می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی که پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: بحث مراقبت از کارگران در اولویت قرار داشت.

وی ادامه داد: کار ما به صورت شبانه روزی است و در ایستگاه های میانی و آرادکوه به صورت دائم در حال کار هستیم.

صدرالدین علیپور تصریح کرد: پیش از این در هر روز حدود 5400 تن زباله جمع آوری می کردیم و تفکیک انجام می دادیم اما این روزها این حجم از زباله به 7500 تن رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند افزود: ما همه این پسماندها را دفن می کنیم و هیچ تفکیکی نداریم و همین امر باعث افزایش کار ما شده است.

وی گفت: در حال حاضر بالای روزی 110 تن زباله بیمارستانی را در حال جمع آوری داریم که این پر ریسکی محسوب می شود.

علیپور در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از رهاسازی پسماندهای بیمارستانی داشته اید یا خیر گفت: ما گزارشی از رهاسازی پسماند نداشته ایم.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: مسئول این موضوع و ناظر این موضوع وزارت بهداشت و محیط زیست استان تهران است اما نه ما و نه این عزیزان تا امروز گزارشی در این خصوص نداشته اند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درست است که از ابتدای اردیبهشت قرار است تفکیک زباله آغاز شود گفت: پیشنهاد ممنوعیت تفکیک از مبدا اول از سوی شهرداری تهران اعلام شد ما هم برنامه ای داریم و تا خیالمان از صحت آن برنامه ریزی راحت نباشد شروع به تفکیک نخواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: بخشی از عدم تفکیک موضوع هزینه وارد شده آن به شهرداری است اما دفن روزانه 7000 تن زباله هم تبعاتی به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065735

وب گردی

وب گردی