خطر زل زدن به صفحه نمایش برای کودکان خردسال

محققان دانشگاه کالیفرنیا توصیه می‌کنند که والدین میزان استفاده فرزندان پیش‌دبستانی خود از وسایلی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را محدود کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که از سنین پایین از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، قادر به تنظیم رفتار خود نیستند.

ما به عنوان بزرگسالان دائماً در حال کار با رایانه هستیم، تلفن هایمان را نگاه و تلویزیون تماشا می کنیم. در چنین شرایطی کودکان در حال انتخاب این رفتار هستند و زمان زل زدن به صفحه نمایش در میان کودکان افزایش می یابد.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) نشان می دهد که کودکان 8 تا 10 ساله، به طور متوسط ​​6 ساعت در روز را جلوی صفحه نمایش می گذرانند. در سن 11 تا 14 سالگی، این مقدار تقریباً 9 ساعت در روز افزایش می یابد. مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که این استفاده در سنین کودکی روی رشد کودک تأثیرات اساسی دارد. این محققان یافته های خود را در JAMA Pediatrics منتشر کردند.

محققان در مدارس پیش دبستانی کودکان را بین 32 تا 47 ماه بررسی کردند و داده های 56 نفر از آنها را آنالیز کردند. این مطالعه بیش از دو سال و نیم، بین ژوئیه 2016 و ژانویه 2019 انجام شد. دانشمندان در این آزمایش توانایی کودکان در مورد برنامه ریزی، کنترل و نظارت بر افکار، احساسات و رفتارها آن ها را بررسی کردند. بسیاری از افراد غالباً این مهارت های مهم را با توانایی های تحصیلی و اجتماعی آینده، بهزیستی جسمی و روحی و درآمد مرتبط می دانند.

نتایج تحقیق نشان داد کودکانی که در اوایل زندگی از هرگونه وسیله صفحه نمایش دار (از جمله تلویزیون، رایانه، تلفن های هوشمند و تبلت) استفاده می کنند، توانایی خود تنظیمی پایین تری دارند. محققان توصیه می کنند که والدین میزان زمان استفاده کودکان پیش دبستانی از تلفن همراه را محدود کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066766

وب گردی

وب گردی