رصد تحرکات دشمن توسط سپاه با کمک ماهواره نور

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: سپاه به کمک ماهواره نور موفق به رصد مناطق، تحرکات دشمنان و تجاوزهای هوایی آنها خواهد شد.

محمد فخرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره موفقیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه هوا و فضا اظهار کرد: در حال حاضر جنگ و قدرت‌نمایی کشورها در منطقه توسط نفوذ پهپادهای جاسوسی رقم می‌خورد و کشوری که توان رصد این پهپادها را داشته باشد، می‌تواند ادعای قدرت کند.

وی با تاکید بر اهمیت رصد مناطق از طریق ماهواره‌‌های فضایی بیان کرد: موفقیت و دستیابی به رصد مناطق از سوی سپاه پاسداران پیام مهمی برای دشمنان انقلاب و جهان اسلام در منطقه و فراتر از آن دارد که هر تجاوز به حریم کشور، ظلم و تحرکات دشمنان از دید سربازان ولایت پنهان نخواهد ماند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه در سال‌های اخیر که در ماه‌های گذشته شدت بیشتری پیدا کرده از جمله حمله ترکیه به سوریه، ورود دوباره تروریست‌ها به منطقه، آشفتگی کشور عراق و حاشیه خلیج فارس و جنگ یمن و عربستان رصد منطقه اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ایران نیز در سال‌های اخیر لطمه و آسیب‌هایی از پهپادهای جاسوسی دشمن متحمل شده و البته متقابلا ضرباتی نیز به دشمنان ناحق وارد کرده است.

فخرا با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه ایران عنوان کرد: در چند وقت اخیر دونالد ترامپ به واسطه ترمیم چهره خود در آمریکا و به خاطر نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به خود جرات تهدید ایران را داده و متاسفانه شرایط فراهم نبود تا ایران آن گونه که شاید و باید جواب گزاف گویی ترامپ را بدهد.

این دانشجوی دانشگاه تهران دفاع از مظلوم عالم را جزو اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: آمریکا با فرستادان ناوهای جنگی به خلیج فارس و انتشار توییت‌هایی ایران را مورد تهدید قرار داد، ماهواره نور بزرگ‌ترین جواب به تهدیدهای آمریکا بود. ایران هیچ زمانی از حمایت کشورهای اسلامی نظیر یمن که ضربات مهلکی به عربستان وارده کرده، دست بر نمی‌دارد.

وی با بیان اینکه سپاه با ارسال ماهواره نور به فضا تمامی تحرکات آمریکا و اسرائیل را تحت نظر دارد، گفت: سپاه با دستیابی به علم فرستادن ماهواره نظامی به فضا و دریافت سینگال از آن دیگر به هیچ کشوری اجازه تجاوز هوایی توسط پهپادهای بدون سرنشین و جاسوسی را نمی‌دهد.

به گفته فخرا، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در چند سال گذشته برای فروش اسلحه‌های خود اقدام به فریب کشورهای حاشیه خلیج و ترساندن آنها از پیشرفت توان نظامی ایران کردند که متاسفانه تا حدودی هم موفق بودند؛ اما در واقعیت ایران بر اساس فتوای رهبر خود، آرمان‌های انقلاب و آموزه‌های اسلام حمله به کشورهای دیگر و استفاده از بمب را حرام می‌داند و این توان تنها در حمایت از ملت‌‌های مسلمان و حریم هوایی و خاکی کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه بسیج دانشجویی از تلاش‌های سپاه قدرانی کرده و آماده هر گونه طرح و پژوهش علمی برای پیشرفت کشور در حوزه هوا و فضا در راستای جهش تولید و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067379

وب گردی

وب گردی