خریداری کشورهای توسعه‌یافته از  داروهای زیستی ایران

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه ایران بی رقیب در تولید داروهای زیستی در منطقه است، گفت: داروهای زیستی ایران در کشورهای توسعه‌یافته خریدار دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سرعت رشد ایران در تولید داروهای زیستی بسیار بالا است. داروهایی که در شرایط سخت تحریم‌ها و تنها با اتکا و باور به داشته‌های فکری جوانانمان تولید شد. شاید روزی صادرات داروهای تولیدی ایرانی به دیگر کشورها قابل تصور نبود اما این رویا با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور و ارتقای کیفیت داروهای زیستی کشور به یک اتفاق واقعی بدل شد.

ایران نه تنها به فناوری تولید داروهای پیچیده و با فناوری بالای زیستی دست یافت بلکه کیفیت این تولیدات به حدی بالا و قابل قبول بود که توانستیم برخی کشورها قدرتمند اقتصادی را هم به خرید این محصولات ترغیب کنیم.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: صنعت داروسازی ایران یکی از پیشروترین صنایع داروسازی جهان است. ما توانستیم در این حوزه توانمندی‌هایمان را به دنیا اثبات کنیم.

به گفته وی، داروهای ایرانی با کیفیتی جهانی تولید می‌شود به نحوی که روسیه، ترکیه و چند کشور دیگر متقاضی خرید این محصولات صد در صد ایرانی هستند و بازار خوبی برای محصولاتمان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این موفقیت‌ها که حاصل تلاش و توانمندی جوانانی ایرانی در بطن زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشورمان است، توانسته نام ایران را در کنار چند کشور بزرگ تولیدکننده داروهای زیستی قرار دهد. به گونه‌ای که قانعی می‌گوید: برخی داروهای تولیدی دانش‌بنیان‌های ما از نظر کیفیتی جایگزین نمونه‌های آمریکایی و اروپایی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، این موضوع به معنای رقابتی بودن داروهای تولیدی ایرانی است. داروهایی که با توان دانش‌بنیانی، در شرایط تحریم و با وجود مشکلات اقتصادی فراوان تولید شده و در کنار تامین نیاز داخلی به دیگر کشورها هم صادر خواهد شد.

وی با بیان این‌که ایران جزء پنج کشور برتر زیست‌فناوری در آسیا است گفت: کشور ما در تولید داروها بی رقیب در منطقه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069577

وب گردی

وب گردی