ششمین نشست خوشه‌های اقتصادی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد

ششمین نشست خوشه‌های اقتصادی و اجتماعی دانشگاه تهران، با رویکرد انجام رسالت علمی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مدیریت کاهش اثرات ناشی از بحران ویروس کرونا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه تهران، ششمین نشست «خوشه‌های اقتصادی و اجتماعی» دانشگاه تهران با رویکرد انجام رسالت علمی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مدیریت کاهش اثرات ناشی از بحران ویروس کرونا و با هدف بحث و بررسی علمی و ارائه پیشنهاد جهت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور برگزار شد. در این نشست محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، شاپور محمدی رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونان دانشگاه تهران، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگانی از هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.


در این نشست، بازار سرمایه و چالش‌های پیش روی از ابعاد اقتصادی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حاضران جلسه بیان کردند که بازار سرمایه فرصت مغتنمی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است؛ اما نباید از تبعات منفی رشد این بازار بر نابرابری، شکاف طبقاتی و فقر و سرایت آثار منفی بازار به بخش حقیقی اقتصاد غافل شد.

تأکید ویژه در این جلسه بر حمایت از بازار از طریق مدیریت هر دو سمت عرضه و تقاضای بازار با به‌کارگیری ابزارهای علمی در این حوزه است که شناسایی این ابزارها و تعریف مکانیسم‌های اجرایی برای مدیریت عرضه و تقاضای بازار ضروری است.
همچنین در این نشست استادانی از دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه‌های اصفهان، شیراز، علامه طباطبایی، الزهرا و دانشکده‌های اقتصاد، مدیریت و حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070444

وب گردی

وب گردی