تأثیر منفی قرنطینه روی کودکان چاق

دانشمندان دریافتند که اعمال قرنطینه به دلیل نوع جدید ویروس کرونا (Covid-19) در سراسر جهان بر سلامتی کودکان چاق تأثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در چارچوب تحقیق انجام شده با همکاری دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه ورونا ایتالیا، 41 کودک در ورونا در ایتالیا که چاقی داشتند براساس مواد غذایی مصرفی، عادت‌های بدنی و الگوی خواب مورد معاینه قرار گرفتند.

در چارچوب تحقیق انجام شده با همکاری دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه ورونا ایتالیا، بین ماه های مارس و آوریل مواد خوراکی، عادات بدنی و الگوی خواب 41 کودک چاق در ورونا مورد معاینه قرار گرفتند و با داده های سال 2019 مقایسه شد.

در این تحقیق، مشاهده شد که قرنطینه به دلیل ایجاد تغییر در عادات غذایی، الگوی خواب و فعالیت های بدنی، تأثیرات منفی بر سلامت کودکان دارای چاقی دارد.

در این تحقیق مشخص شد که بچه ها نسبت به سال قبل هر روز یک وعده غذایی بیشتر می خورند، هر روز نیم ساعت بیشتر می خوابند و بیش از 5 ساعت در روز را با تلویزیون و تلفن می گذرانند.

فعالیت های بدنی بیش از 2 ساعت در هفته کاهش یافته در حالی که مصرف گوشت قرمز، نوشیدنی های شیرین و «مواد خوراکی مضر» افزایش یافته است.

اضافه وزن در کودکی ممکن است خطر چاقی در دوره بزرگسالی را افزایش دهد

پروفسور Myles Faith متخصص چاقی و از اعضا گروه تحقیقی در این باره گفت: «تاثیر منفی خانه نشینی ناشی از اپیدمی کووید19 بر کودکان چاق بیشتر از هم‌سالان آنها است.»

Faith خاطرنشان کرد: ایده «کنترل وزن» به دلیل محیطی که کودکان در معرض آن قرار گرفته اند، می تواند تأثیر منفی بر آنها داشته باشد.

Faith با اشاره به اینکه کودکان در تعطیلات تابستانی وزن بیشتری کسب می کنند، اظهار کرد: محیط های مدرسه بین غذا، فعالیت بدنی و خواب سه عامل باعث افزایش خطر چاقی، تعادل ایجاد می کنند.

Faith هشدار داد: «اگر عادات سالم زندگی حفظ نشود، افزایش وزن ممکن است خطر چاقی در بزرگسالی را افزایش دهد.»

از سوی دیگر، Faith خاطرنشان کرد: برنامه‌های تلویزیونی که باعث ترویج زندگی سالم می شوند باید در دوران قرنطینه و خانه نشینی ساخته و پخش شوند. نتایج این تحقیق در مجله «ژورنال بین المللی چاقی» منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071141

وب گردی

وب گردی