روند انتخاب روسای دانشگاه‌ها چگونه است؟

وزیر علوم درباره معیارهای وزارت علوم برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: جایگاه علمی، مقبولیت بین اعضای هیئت علمی و سابقه مدیریت معیارهای انتخاب روسای دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به دلیل تحولات دوران جدید از جمله ظهور فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، بین‌المللی شدن آموزش عالی و تحولات اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر روسای دانشگاه‌ها از توانایی لازم در محیط در حال تغییر و پویای دانشگاه برخوردار باشند، می‌توان به موفقیت دانشگاه‌ها در رسیدن به اهداف و مأموریت‌هایشان امیدوار بود. به همین دلیل باید افرادی در جایگاه ریاست دانشگاه قرار گیرند که توانایی عکس‌العمل مناسب در مقابل تغییر و تحولات محیطی را داشته باشند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره معیار وزارت علوم برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: کارگروهی در وزارتخانه برای انتخاب و معرفی رئیس دانشگاه وجود دارد. این کارگروه بر اساس شاخص‌های تدوین شده در وزارت علوم از جمله جایگاه علمی، مقبولیت بین اعضای هیئت علمی و سابقه مدیریت سنجیده می‌شوند.

وی افزود: زمانی که قرار است برای یک دانشگاه رئیس انتخاب شود، این کارگروه فهرستی از افرادی پیشنهادی تهیه می‌کنند. این افراد با هم مقایسه می‌شوند و نهایتا پس از بررسی‌ها دو تا سه نفر انتخاب می‌شوند. این افراد به وزیر معرفی شده و وزیر هم بر اساس برداشت از سوابق آن‌ها و تشخیص خودش یک نفر را انتخاب می‌کند.

وزیر علوم با بیان این که فرد انتخابی وزیر ابتدا به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، گفت: سرپرست به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده و شورای هم مجدد سوابق و پرونده آن شخص را بررسی می‌کند و در صورت تایید به عنوان رئیس دانشگاه معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =