پیشنهاد افزایش سقف حقوق استاد تمام به ۷۵ میلیون تومان

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: کف حقوق یک استاد دانشگاه زیر بیست میلیون تومان است که پیشنهاد داده ایم این مبلغ برای استادیار ۶۵میلیون، دانشیار ۷۰میلیون و استادتمام ۷۵ میلیون تومان شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درباره آخرین وضعیت مسکن دانشگاهیان گفت: برای اولین‌بار در عمر آموزش عالی، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها توانستند از اراضی مازاد دانشگاه‌ها برای تهیه مسکن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: هزار هکتار از اراضی دانشگاه‌ها شناسایی شد که در طرح تفصیلی دانشگاه‌ها برای این اراضی پیش‌بینی خاصی صورت نگرفته بود بنابراین این اراضی به مسکن دانشگاهیان اختصاص یافت.

معاون اداری مالی وزارت علوم یادآورشد: اصرار ما بر این بود که شهرک‌های دانشگاهی داشته باشیم، نخبگان، دانشجویان متأهل و اعضای هیأت علمی و کارمندان ما دریک محیطی باشند که این محیط، محیط فرهیخته‌ای است و این‌گونه که باشد بسیاری از مسائل آسیب‌های اجتماعی سراغ آن‌ها کم‌تر خواهد آمد.

آخرین وضعیت مالیات حقوق اعضای هیأت علمی

وی درباره مالیات برای حقوق اعضای هیأت علمی و اساتید گفت: سالیان سال است که مالیات حقوق اعضای هیأت علمی ۱۰ درصد بود از آغاز به‌کار مجلسی که در حال حاضر مستقر است یک قانونی عنوان شد مبنی بر اینکه مالیات پلکانی شد که ما درخواست کردیم و دولت نیز کمک کرد و خواستیم که مالیات برای حقوق اعضای هیات‌علمی از حالت پلکانی خارج شود و امیدواریم بتوانیم آن به نتیجه برسانیم و مجلس نیز در زمانی‌که لایحه را بررسی می‌کرد به این درخواست رأی مثبت داد که حقوق اعضای هیأت علمی مشمول مالیات پلکانی نباشد و به روال قبل بازگردد.

خطیبی درباره اینکه دوست دارید در سال ۱۴۰۳ اولین طرحی که به نتیجه می‌رسد کدام طرح باشد گفت: خیلی دوست دارم افزایش حقوق کارمندان تحقق پیدا کند که پیگیر آن هستیم تا جاهای خوبی نیز پیش رفته‌ایم.

وی درباره افرایش حقوق اعضای هیأت علمی گفت: افزایش حقوق‌ها تابع تصمیمات دولت است بعد از اعلام ضرایب آنچه را که برای همه مصوب می‌کند برای دانشگاهیان نیز مصوب می‌شود.

وی درباره کف حقوق یک استاد دانشگاه نیز گفت: کف حقوق یک استاد دانشگاه زیر بیست میلیون است در حال حاضر حدود سی و یک‌هزارعضو هیأت علمی داریم که کم‌تر از ۵۰۰ نفر از آنها یک‌درصدی هستند.

وی درباره اینکه قرار شده تا سقف حقوق برای اعضای هیأت علمی برداشته شود افزود: در سال چهارصد و دو، سقف حقوق پنجاه و پنج میلیون تومان بود که الان نیز هست، بنابراین پیشنهاد داده ایم که برای اعضای هیأت علمی برای استادیار پنجاه و پنج میلیون تومان به شصت و پنج میلیون تومان و برای دانشیار هفتاد میلیون تومان و برای استاد تمام هفتاد و پنج میلیون تومان لحاظ شود که مصوب نیز شده و منتظر ابلاغ آن هستیم اگر ابلاغ شود می‌توانیم معوقات سال چهارصد و دو را به اعضای هیأت علمی پرداخت کنیم درسال ۱۴۰۳ محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =