زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک توسعه می‌یابد

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تحقق دولت الکترونیک و خدمات کامل برخط عمومی الکترونیک نیازمند ارائه ده‌ها و صدها خدمت به صورت برخط و آنلاین است. در واقع برای آنکه کشور در این زمینه به صف کشورهای توسعه‌یافته بپیوندد، لازم است تا صدها شرکت دانش‌بنیان و فناور، هر یک خدمتی خاص را ارائه کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،  یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان با فراهم کردن زیرساخت الکترونیک امکانی فراهم کرد تا مردم شارژ تلفن همراه را به جای خرید از مراکز عرضه، به صورت الکترونیکی از دستگاه‌های خودپرداز و کارت‌خوان دریافت کنند.

سید ناصر حجازیان مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تحقق دولت الکترونیک و خدمات کامل برخط عمومی الکترونیک نیازمند ارائه ده‌ها و صدها خدمت به صورت برخط و آنلاین است. در واقع برای آنکه کشور در این زمینه به صف کشورهای توسعه‌یافته بپیوندد، لازم است تا صدها شرکت دانش‌بنیان و فناور، هر یک خدمتی خاص را ارائه کنند.

وی افزود: تا مدتی قبل، تنها راه تهیه شارژهای تلفن همراه، این بود که شما به یک مرکز عرضه یا یک سوپرمارکت مراجعه کنید و یک شارژ با ارقام مشخص خریداری کنید و با خراش دادن سطح آن، شارژ را وارد کنید.

حجازیان ادامه داد: این روش خرید دارای اشکالات متعدی بود و این شرکت دانش‌بنیان با فراهم کردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری مورد نیاز، زمینه عرضه برخط و الکترونیک این خدمت را ارائه کرد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به زحمات تیم جوان و متخصص این شرکت گفت: این زیرساخت‌ها که به زیرساخت بوچر معروف است شامل برخی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای خاصی است که این خدمت را به صورت یکسان و سریع در سراسر کشور عرضه می‌کند.

به گفته حجازیان، با استفاده از این خدمت، هر کدام از شهروندان ایرانی می‌توانند در هر نقطه از کشور با مراجعه به یک دستگاه خودپرداز یا یک دستگاه کارتخوان، به راحتی شارژ مد نظر را خریداری کنند. یکی از ویژگی‌های این گونه خدمات این است که شهروندان تمام مناطق از جمله مناطق محروم و برخوردار کشور به یکسان از این خدمت‌ها برخوردار می‌شوند و این مسئله، از جمله ویژگی‌های مثبت عرضه خدمات الکترونیک و برخط است.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان ضمن توضیح ویژگی‌های فنی این طرح گفت: اگر قرار بود که اپراتورهای ایرانی این خدمت را از پیمانکاران خارجی دریافت می‌کردند، مجبور بودند ده‌ها برابر کارمزد پرداختی به شرکت دانش‌بنیان ایرانی هزینه کنند.

وی در پایان بیان کرد: این شرکت در نظر دارد با توسعه زیرساخت‌های لازم، با همکاری با دیگر ارگان‌ها و نهادها، زمینه عرضه کارت فروش اقساطی را فراهم کند. در حال حاضر با همکاری یکی از هلدینگ‌های کشور، زمینه فروش اقساطی در 3000 فروشگاه زنجیره‌ای کشور فراهم شده است.

کد خبر: 1072154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =