نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های تابعه وزارت بهداشت اعلام شد+ جدول

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) به نقل از مفدا، با توجه به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای نرخ ماهیانه اجاره بهای سراهای دانشجویی مجردی و متاهلی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در نیمسال اول، دوم و ترم تابستان را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد.

در این بخشنامه تاکید شده است با توجه به تداوم وضعیت جهانی شیوع بیماری کرونا در کشور و گزینه‌های مختلف پیش‌رو در حوزه آموزش دانشگاه‌ها (حضوری و غیرحضوری)، به منظور فراهم شدن مقدمات اسکان نوبت بندی گروه‌های دانشجویی دارای اولویت در خوابگاه‌های دانشجویی در طول سال تحصیلی پیش رو، امکان ثبت روزشمار سکونت دانشجویان در سامانه ذیربط صندوق رفاه فراهم شده است.

دانشجویان با معرفی آموزش و برای انجام تکالیف آموزشی عملی خود که حتی‌المقدور فشرده خواهد بود برای یک دوره زمانی معین و لازم در خوابگاه اسکان داشته و صرفاً در ازای تعداد روزهای اسکان، هزینه پرداخت خواهند کرد.

همچنین در صورت کاهش ظرفیت اسکان اتاق‌ها توسط دانشگاه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، هزینه اجاره بهاء بر مبنای ظرفیت‌های واقعی ثبت شده در سامانه صندوق (نه بر اساس تعداد نفرات ساکن در اتاق در وضعیت خاص فعلی) محاسبه و دریافت خواهد شد و دانشجویان هزینه اضافی پرداخت نخواهند کرد.

معاونت دانشجویی ضمن اعلام ظرفیت قابل اسکان خوابگاه‌ها با حفظ فاصله گذاری فیزیکی به حوزه آموزشی دانشگاه و تنظیم برنامه‌های آموزشی دانشگاه بر اساس آن، برنامه ریزی و نوبت بندی لازم برای اسکان گروه‌های دارای اولویت اسکان در فواصل زمانی تعیین شده را مشخص کنند.

همچنین با توجه به اسکان متناوب و نوبت بندی دانشجویان دارای اولویت، اتخاذ تدابیر مقتضی و مناسب برای تخلیه به موقع خوابگاه به منظور اسکان گروه دانشجویی بعدی نیز از دیگر ضرورت هاست.

نرخ ماهیانه اجاره بهاء سراهای دانشجویی (مجردی و متاهلی (در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹) نیمسال اول، دوم و تابستان

مبنای نرخ‌های فوق بر اساس پرداخت به صورت بدهی (غیرنقدی) است و در صورت پرداخت نقدی در موعد مقرر مشمول ۱۰ درصد تخفیف خواهند شد. تمام مبالغ فوق به تومان است.

برای دانشجویان سنوات اضافه مبالغ فوق به صورت زیر افزایش خواهد یافت:

نیمسال اول اضافه ۱۰۰ درصد نیمسال دوم اضافه ۱۵۰ درصد و نیمسال سوم اضافه ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. سکونت غیر مجاز مشمول جریمه ۱۰ برابری خواهد شد.

دانشجویان مهمان، بورسیه و شاغل مشمول ۵۰ درصد افزایش نرخ اجاره بهاء خواهند شد.

مبنای محاسبه برای ترم‌های اول و دوم چهار ماه و نیم و برای تابستان دو ماه و نیم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =