ترامپ آمریکا را از چشم متحدان واشنگتن انداخت

نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر آمریکایی حاکی از عدم محبوبیت ترامپ و اُفت فاحش جایگاه آمریکا در چشم متحدان است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، گزارش جدیدی که از سوی مرکز نظرسنجی «پیو» منتشر شد؛ حاکی از آن است که از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۶، جایگاه آمریکا در چشم اغلب متحدان این کشور، تنزل چشمگیری داشته است.

حتی در بعضی کشورها، میزان مقبولیت آمریکا به حدی پایین آمده که با نتایج نظرسنجی‌های آغازین این موسسه در دو دهه گذشته برابری می‌کند.

به عنوان مثال، فقط ۴۱ درصد مردم انگلیس نگاه مساعدی به آمریکا دارند که در نوع خود بی‌سابقه است. در فرانسه این رقم ۳۱ درصد و مشابه رقم ثبت شده در سال ۲۰۰۳ است حال آنکه چهره آمریکا فقط در چشم ۲۶ درصد از مردم آلمان، خوب است.

بخشی از زوال محبوبیت جهانی آمریکا محصول بی‌کفایتی این کشور در مهار بحران کرونا است به گونه‌ای که در ۱۳ کشوری که مرکز پیو نظرسنجی خود را در آنها انجام داده است؛ در مجموع ۱۵ درصد از مردم با عملکرد ترامپ در مهار این بیماری همه‌گیر موافق هستند.

همزمان، ترامپ در مقایسه با اسلاف خود، محبوبیت به مراتب کمتری دارد. منفی‌ترین ارزیابی از ترامپ را بلژیک دارد تاجایی که فقط ۹ درصد مردم این کشور، به او برای حل مسائل جهانی اعتماد دارند. در اسپانیا، انگلیس، فرانسه و آلمان، رتبه اعتبار ترامپ برابر با جورج بوش پسر در اواخر دوره ریاست‌جمهوری است.

بالاترین رتبه وی در ژاپن است. با این حال، تنها یک چهارم ژاپنی‌ها (۲۵ درصد) به ترامپ ابراز اطمینان می‌کنند. این رقم در کره جنوبی ۱۷ درصد، در فرانسه ۱۱، در هلند ۱۸ و در دانمارک ۱۰ درصد است. در تمام کشورهای ذکر شده میزان بی اعتمادی به ترامپ بالای ۷۰ درصد است.

کد خبر: 1072199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =