ایمنی بلندمدت در مورد کرونا بعید است

۳۵‌سال تحقیق در مورد عفونت‌های ویروس کرونا نشان می‌دهد مصونیت طولانی مدت در مورد آن بعید است.

به گزارش خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد حتی یک بار که یک فرد توسط ویروس کرونا مریض شود، تضمینی برای مبتلا نشدن دوباره به آن نیست.

SARS-CoV-۲ نیز نوعی ویروس کرونا است که هم اکنون توجه جهانیان را به خود جلب کرده است؛ موارد متعدد دیگری وجود دارد که ده‌ها سال است که آنها می‌شناسیم، که نه تنها به آلودگی انسان مشهور هستند بلکه فصلی هستند. محققان چهار گونه از ویروس‌های کرونا ویروس فصلی را در طول ۳۵ سال گذشته مورد بررسی قرار داده‌اند و متوجه شده‌اند که عفونت مجدد به طور مکرر، حدود یک سال پس از اولین دوره رخ می‌دهد.

این تحقیق گرچه لزوماً چیزی در مورد همه‌گیری جهانی فعلی نمی‌گوید؛ اما نشانه خوبی برای امید به ایمنی طولانی مدت در یک جمعیت نیست. با تجزیه و تحلیل ۵۱۳ نمونه جمع آوری شده از دهه ۱۹۸۰ از ۱۰ مرد سالم که در آمستردام زندگی می‌کنند؛ محققان متوجه چندین سنبله آنتی بادی مرتبط با ویروس‌های کرونا شدند. هر یک از این خوشه‌ها به عنوان یک عفونت مجدد تفسیر شد و تیم برای هر چهار ویروس کرونا ویروسی فصلی مورد مطالعه HCoV-NL۶۳، HCoV-۲۲۹E، HCoV-OC۴۳ و HCoV-HKU۱ سه تا ۱۷ عفونت در هر بیمار یافت.

برخی از عفونت‌های مجدد پس از شش ماه ابتلا به عفونت اولیه نشان داده شد، اما اغلب آنها حدود یک سال پس از آن بازگشتند. این نشان می‌دهد که ایمنی محافظتی فقط کوتاه مدت است.

مراجعه به سایر ویروس‌های کرونا یکی از بهترین سرنخ های ماست و متأسفانه این مطالعه ۳۵ ساله نشان می دهد که مصونیت برای بسیاری از عفونت‌های ویروس کرونا نه تنها موقتی بلکه کوتاه مدت است. علاوه بر این، نویسندگان می‌گویند عفونت مجدد ممکن است یک ویژگی مشترک در همه ویروس‌های کرونا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      یا حسین... خودت نجاتمون بده