عنوان تولیدی «نوع یک» به بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان رسید

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان از شرکتهای «تولید نوع یک» هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴ دسته تولیدی نوع یک، تولیدی نوع ۲، نوپای نوع یک و نوپای نوع دو تقسیم می‌شوند. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان به عنوان تولیدی نوع ۱ شناسایی شده‌اند.

شرکت‌های متقاضی که برای قرار گرفتن در فرایند شناسایی به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه می‌کنند، توسط کارگروه ارزیابی وابسته به این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۱ از بالاترین درجه فناوری برخوردار است.

شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ نیز در رتبه دوم قرار دارد و بیش از ۱۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند به عنوان شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ شناسایی شوند. شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نیازهای کشور در رشته های مختلفی، طبقه‌بندی می‌شوند.

فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص، مواد پیشرفته، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، وسائل، تجیزات و ملزومات پزشکی، برق و الکترونیک و فوتونیک و مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات تجاری‌سازی، از جمله رشته‌های هستند که شرکت‌های دانش‌بنیان در آنها فعالیت می‌کنند.

در حدود ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، فعالیت می‌کنند. نزدیک به ۳۰۰ شرکت نیز در بخش دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص، فعال هستند. شرکت‌های فعال در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته نیز بیش از ۱۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان را شامل می‌شود.

شرکت‌های فعال در حوزه وسائل، تجهیزات و ملزومات پزشکی کمتر از ۲۵۰ شرکت و شرکت‌های فعال در رشته‌های برق و الکترونیک و فوتونیک و مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بیش از ۱۰۰۰ شرکت هستند. بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حوزه تجاری‌سازی خدمات فعالیت دارند. مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در تلاش است که سطح علمی شرکت‌های دانش‌بنیان را استفاده از برنامه‌های تشویقی ارتقاء دهد.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1079679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =