تسخیر برگامو با گلزنی مثلث جدید!

در سومین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا،تیم لیورپول در برگامو به مصاف آتالانتا رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)-محمدرضا خدابخش، در سومین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم لیورپول در برگامو به مصاف آتالانتا رفت. این دیدار در حالی انجام گرفت که لیورپول دو بازی گذشته خود را با برد پشت سر گذاشته بود و آتالانتا با یک برد و یک مساوی در رده دوم قرار داشت. هر یک از دو تیم می‌توانستند با پیروزی در این بازی گام بلندی برای صعود بردارند. البته لیورپول در این بازی تیاگو، فن دایک و فابینیو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

ضلع جدید مثلث لیورپول؛ ظهور ستاره پرتغالی
در این بازی یورگن کلوپ ترجیح داد فیرمینو را نیمکت نشین کند و با توجه به عملکرد خوب دیگو ژوتا در دیدارهای اخیر، او را از اول بازی به کار بگیرد. قرمزها بازی را بهتر آغاز کردند و تغییر تاکتیکی کلوپ خیلی زود جواب داد. پاس در عمق آرنولد به ژوتا رسید و او در موقعیت تک به تک با یک ضربه چیپ هوشمندانه گل اول تیمش را به ثمر رساند. آتالانتا که چشم به ضد حمله دوخته بود، چند فرصت نصفه و نیمه ایجاد کرد که آلیسون و تیر دروازه مانع گل شدن توپ شدند. دقیقه سی و سوم، گومز با یک پاس بلند توپ را برا ژوتا ارسال کرد. این مهاجم پرتغالی با یک کنترل رو به بیرون توپ را روی پای راست خود آورد و با یک ضربه محکم روی پا هم خودش و هم تیمش را دو گله کرد. در ادامه نیز لیورپول مالک بازی بود اما نتیجه تغییری نکرد تا نیمه اول با دو گل ژوتا به پایان برسد. در حالی که تنها دو دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود، آتالانتا صاحب یک ضربه کرنر شد. توپ برگشتی را کرتیس جونز به صورت تک ضرب به پشت مدافعین حریف فرستاد.

فرار سریع صلاح از نیمه و رسیدن او به محوطه جریمه او را در فرصت خوبی قرار داد که او با یه ضربه پای چپ زیبا گل سوم را هم به ثمر رساند. دو دقیقه بعد صلاح با یک حرکت در عرض و یه پاس در عمق سادیو مانه را صاحب توپ کرد و او نیز با یک چیپ زیبا کار را چهار برصفر کرد.دقیقه پنجاه و پنجم یک ضد حمله دیگر گل پنجم را برای لیورپول به ارمغان آورد. پاس زیبای مانه در عمق به ژوتا رسید و او با جا گذاشتن دروازه بان توپ را وارد دروازه حریف کرد تا اولین هتریک خود با پیراهن لیورپول را انجام دهد. در ادامه نیز لیورپول فرصت افزایش اختلاف را داشت اما موفق به این کار نشد. آتالانتا نیز در دقیقه نود و دوم توسط زاپاتا به گل رسید اما آفساید مانع قبولی این گل شد. لیورپول با ارایه یک بازی زیبا موفق شد بهترین برد تاریخ خود را در ایتالیا به ارمغان بیاورد. اما کلوپ بار دیگر نشان داد که چقدر در نقل و انتقالات هوشمندانه عمل می کند. شاید خرید دیگو ژوتا برای تیم قهرمان دور از ذهن به نظر می رسید اما این مربی آلمانی کار خود را به بهترین نحو انجام داد. همچنین می‌توان به عملکرد خوب کورتیس جونز در میانه میدان نیز اشاره کرد. این بازیکن جوان به اعتماد کلوپ پاسخ داد و در چند بازی اخیر بسیار خوب کار کرده است. او با گلزنی مقابل اورتون در فصل پیش چهره شد و در ادامه مورد اعتماد کلوپ قرار گرفت. یکی دیگر از بازیکنان جوان و با انگیزه در شب گذشته، ویلیامز بود که جایگزین فن دایک در خط دفاعی شد. او که استایلی شبیه به فن دایک دارد، با قد بلند خود در توپ های هوایی موفق بود و اجازه گلزنی به مهاجمان حریف را نداد تا نمره خوبی در این بازی بگیرد.

 در مجموع می توان گفت یورگن کلوپ بسیار بازیکن شناس است و می‌داند که کجا از چه بازیکنی استفاده کند. حالا با این نتایج، لیورپول با سه برد از سه بازی و نه امتیاز صدرنشین است. دو تیم آتالانتا و آژاکس با چهار امتیاز دوم هستند و میتیلند دانمارک نیز بدون امتیاز آخر است. به نظر می‌رسد لیورپول به عنوان صدرنشین صعود کند و جدال دو تیم آژاکی و آتالانتا برای رده دوم باشد؛ البته که هنوز نمی‌توان پیش بینی کرد و باید دید در ادامه چه اتفاقاتی می افتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =