هیأتی از عربستان به ریاست وزیر کشاورزی سعودی، وارد بغداد شد

هیأت عربستان سعودی به ریاست «عبدالرحمن الفضلی» وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی این کشور وارد بغداد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، هیأت عربستان سعودی برای شرکت در چهارمین دور نشست شورای هماهنگی سعودی-عراقی و دیدار با مقامات عراقی وارد بغداد شد.

هیأت سعودی متشکل از وزرای صنایع و معادن، حمل‌و نقل و نمایندگان تعدادی از وزارتخانه‌ها و شرکت‌های مختلف سعودی است.

هیأت سعودی قرار است با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس این کشور دیدار کند.

همچنین قرار است نشست دوجانبه‌ای برای بررسی تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز نشست کمیته‌های وابسته به شورای هماهنگی سعودی-عراقی به منظور بررسی پیشرفت‌های حاصله در موضوعات و فعالیت‌های مرتبط با این شورا، برگزار شود.

دو طرف سعودی و عراقی بیستم جولای گذشته توافقنامه‌ای را در زمینه سرمایه‌گذاری، انرژی و ورزش امضا کردند و شورای هماهنگی سعودی-عراقی نیز از توافقی درباره پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری خبر داد.

این در حالی است که پروژه کشاورزی عربستان در جنوب عراق همچنان با مخالفت‌هایی در داخل این کشور مواجه است و مخالفان معتقدند که این اقدام تهدیدهای امنیتی بسیار خطرناکی به همراه دارد؛ زیرا توسط رژیمی قرار است عملی شود که سوابق متعددی در آسیب زدن به امنیت و ثبات عراق دارد و ضمن صدور فتواهای تکفیری، صدها انتحاری به عراق فرستاده است و خصومت آن با عراقی‌ها برملا شده است. 

یکی دیگر از دلایل مخالفت با این پروژه  به دلیل نوع کاشت‌هایی که قرار است در آنجا انجام شود این است که این امر موجب زیان‌های اقتصادی سنگین به ذخایر آب‌ زیرزمینی در این مناطق می‌شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1080285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =