تأثیرگذاری دانشگاه در فضای مجازی در گرو مشارکت تشکل‌های دانشجویی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب گفت: ارتباط با دانشجویان در بسترهای فضای مجازی با حجم انبوه اطلاعات نادرست و انحرافی بسیار کار سختی است. از این رو لازم است استادان، تشکل‌ها، کانون‌ها در این راه به یاری معاونت فرهنگی و دانشجویی بیایند.

سیدحسین پیشگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ضرورت مشارکت دانشجویان فعال فضای مجازی و تشکل‌های دانشجویی در توسعه فعالیت‌های دانشگاه در بسترهای شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: پایِ کار بودن خود دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی فضای مجازی یکی از کلیدها و ضرورت‌های پیشرفت دانشگاه در این فضا است.تشکل‌های دانشجویی باید بیش از این در کنار دانشگاه باشند 

وی افزود: به طور مثال بخش‌نامه‌ای درون سازمانی به پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها ابلاغ شود و همکاری در فضای مجازی را برای این تشکل به‌عنوان یه ضرورت تلقی کند. در چنین شرایطی معاونت فرهنگی و دانشجویی می‌تواند از ظرفیت بالایی این تشکل در مدیریت و تولید محتوای در فضای مجازی بهره‌گیری کند. شرایط کرونایی فرصت جذب دانشجویان به فعالیت‌های چهره به چهره فرهنگی را از دانشگاه گرفته است و فضای مجازی اقتضائات خاصی دارد که باید به آن توجه ویژه کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب بیان کرد: آگاهی بخشی به دانشجویان و گفت‌وگو در رابطه با موضوعات مختلف فرهنگی با حضور فیزیکی دانشجویان امکان‌پذیر است و اکنون این فرآیند در بسترهای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با حجم انبوه اطلاعات نادرست و انحرافی بسیار کار سختی است. از این رو لازم است استادان، تشکل‌ها، کانون‌ها و همه دغدغه‌مندان دانشگاهی در این راه به یاری معاونت فرهنگی و دانشجویی بیایند.

پیشگر با اشاره به لزوم یکپارچگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد جریان‌های فضای مجازی نیز عنوان کرد: در چنین شرایط سختی بهتر است تجربه‌های موفق واحدهای دانشگاهی به اشتراک گذاشته شود و جریان‌سازی یکپارچه و مستمر انجام بگیرد. تبیین و اجرای آزمایشی طرح‌ها و برنامه‌های فضای مجازی دانشگاه پیشنهادی است که می‌تواند جلوی خطاها و فعالیت‌های ناموفق و بی‌نتیجه را بگیرد. البته در این خصوص اهتمام مدیران ارشد دانشگاه به ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی ضروری است.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات و نظرات مدیران اجرایی معاونت فرهنگی واحدهای دانشگاهی نیز در کاهش هزینه‌ برنامه‌های فرهنگی و پختگی طرح‌ها بسیار موثر است. بسیاری از خطاهایی که ممکن است در طراحی و سیاست‌گذاری برنامه دور از چشم بماند، با اعمال نظر مدیران اجرایی واحدهای دانشگاهی رفع و رجوع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =