سامانه مراقبت از راه دور بیماران کرونایی در واحد نجف آباد رونمایی شد

سامانه مراقبت از راه دور ویژه پیگیری بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ ترخیص شده از بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، در حاشیه همایش ملی دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکم رانی در جهان پسا کرونا، از سامانه مراقبت از راه دور ویژه پیگیری بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ ترخیص شده از بیمارستان، با حضور دکتر امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد و دکتر علی اعتصام پور مدیر تأمین اجتماعی استان اصفهان رونمایی و تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد و سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان امضا شد.

 نقش در این مراسم گفت: با توجه به آمار بالای بیماران مبتلا به کرونا در کشور به ویژه در استان اصفهان نیاز به مدیریت و پیگیری وضعیت بیماران ترخیص شده در مرحله قرنطینه خانگی وجود دارد در همین راستا با همکاری و مشارکت مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی و مرکز تحقیقات مه داده واحد نجف آباد، اپلیکیشن مراقبت از راه دور طراحی و آماده بهره برداری شد.

وی در خصوص ضرورت نیاز به استفاده از این نرم افزار افزود: بخشی از بیماران موج سوم کرونا که درمان های مورد نیاز را از مراکز درمانی دریافت کرده اند و هم اکنون دوران نقاهت خود را در منزل سپری می‌کنند در برخی مواقع همچنان ناقل بیماری هستند و ضروری است به صورت تخصصی تحت نظر قرار گرفته و با ارائه شرح حال روزانه برنامه مراقبتی دریافت کنند، تا علاوه بر اینکه از انتشار بیماری جلوگیری شود عوارض بیماری نیز به حداقل رسانده شود. با سامانه مراقبت از راه دور پیگیری بیماران می‌توان به صورت تخصصی با ارائه مشاوره روزانه به بیماران پرداخت.

در ادامه اکبرنبی الهی رئیس مرکزتحقیقات مه داده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به تشریح بخشهای نرم افزاری این سامانه پرداخت و افزود: در این اپلیکیشن سه بخش وب سایت مدیریت مراقبت راه دور از بیماران (پنل مدیریت بیماران و مشاوران)، اپلیکیشن موبایل ارائه خدمات مراقبت از راه دور (مربوط به مشاوران)، اپلیکیشن موبایل استفاده از خدمات مراقبت از راه دور (مربوط به بیمار) طراحی شده است و بخش آموزش نیزجهت اطلاع افراد از نحوه کار با آن پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: در اولین مرحله و برای راه اندازی این سامانه اطلاعات بیماران ترخیص شده در سامانه تحت وب وارد می شود. با نصب اپلیکیشن مراقبت بر روی تلفن همراه بیماران افراد به سامانه متصل می‌شوند و اپلیکیشن مشاور بر روی تلفن همراه مشاورین نصب و به سامانه متصل می شود. مشاور محتوای مشاوره را در سیستم مکتوب می کند امکان ارائه آمارهای دوره ای در خصوص نوع تعداد مشاوره و غیر وجود دارد. بیماران نیز می‌توانند در صورت نیاز با مشاور تماس بگیرند.

نبی الهی گفت: در این سامانه مشاورین (پزشک و پرستار) به بررسی بیمار و ارائه مشاوره می پردازند. با اختصاص بیمار به مشاور توسط ادمین سامانه، مشاور به طور روزانه توسط اپلیکیشن با بیمار ارتباط تلفنی یا پیامکی برقرار کرده و مشاوره‌های روزانه بیمار را به صورت منظم و متوالی ارائه می کند.

وی اظهار داشت: با امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد و تأمین اجتماعی استان اصفهان این سامانه با استقرار در یکی از بیمارستانهای منتخب تامین اجتماعی استان اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =