رشد ۸۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دلوار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار گفت: جذب دانشجو این واحد دانشگاهی در مهر امسال در مقایسه با مهر سال گذشته رشد ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

سروش حیدری سنگستانی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار اظهار کرد: خوشبختانه با توکل به خداوند متعال و تلاش همه جانبه در واحد دلوار و حمایت های مدیران استانی و سازمانی دانشگاه، مهر امسال تعداد ۲۳۳ نفر دانشجوی جدید در مقاطع مختلف جذب دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار در خصوص تعداد دانشجویان جذب شده این دانشگاه توضیح داد: تعداد دانشجویان جذب شده در مهر سال گذشته عدد ۱۲۸ نفر بودند که به لطف پروردگار، همت بلند همکاران و فعالیت های علمی و پژوهشی اثرگذار، با جلب اعتماد مشتاقان به تحصیل، این عدد با رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال قبل، به ۲۳۳ نفر افزایش یافته است.

حیدری سنگستانی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴۰ دانشجو در حال تحصیل در این واحد دانشگاهی هستند، تصریح کرد: این در حالی است که ۷ رشته‌ کامپیوتر، علوم قضایی، حسابداری، مهندسی دریا، مهندسی برق، معماری و مکانیک خودرو  در این واحد دانشگاهی دایر است و  در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو صورت می پذیرد.

این مسئول افزود: همچنین مدرسه پسرانه سما ( مقطع متوسطه اول) با تعداد ۲۶ دانش‌آموز زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار در حال فعالیت است.

رئیس واحد دلوار با اشاره به ۴ هزار متر مربع فضای آموزشی این واحد دانشگاهی، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل های جدید سازمان مرکزی و نیاز جامعه در کنار توجه به پتانسیل های منطقه ای و ظرفیت های دانشگاهی، برای اولین بار در کشور نسبت به طراحی سرفصل ۵ رشته جدید مهندسی ساخت اسباب بازی و وسایل سرگرمی ( کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد)، مهندسی اقتصاد کرانه و دریا (کاردانی و کارشناسی)، حقوق کیفری اقتصادی ( کارشناسی ارشد)، مدیریت آبزی پروری ( کارشناسی) و بورس ( کاردانی و کارشناسی) اقدام شده است که در طی یکسال گذشته،  فرآیند لازم جهت اخذ مجوز تاسیس،  پیگیری شده است.

حیدری سنگستانی با بیان اینکه با ساماندهی ساختار اداری و آموزشی واحد دلوار، این واحد دانشگاهی در امور پژوهشی نیز فعالیت های اثرگذاری داشته است، تشریح کرد: واحد دلوار با شروع بیماری منحوس کرونا در زمره نخستین واحد ها در خصوص تولید محلول ضدعفونی کننده دست و صورت بوده است.

وی با اشاره به فضای ۲۳ هکتاری سایت این دانشگاه ادامه داد: کشت، تولید و فروش خرما و نیز توسعه کشت گندم از دیگر فعالیت های اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی دلوار است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1083677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =