حقوق ورودی مواد وارداتی استفاده شده در صادرات بازگردانده می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، موافقت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ١۴٠٠، ردیف یک بند الف تبصره ۷ را به تصویب رساندند.

بر اساس آن، در راستای اجرائی کردن ماده (۳۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۲/۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی عبارت «واریز به خزانه‌داری کل کشور» در این ماده به عبارت «واریز به حساب تمرکز وجوه درآمد شرکت‌های دولتی نزد خزانه‌داری کل کشور» اصلاح می‌شود.

در ادامه، بند ب تبصره ٧ به تصویب رسید که به موجب آن گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است پس از تأیید اسناد مربوط، نسبت به استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، موضوع مواد (۶۶) تا (۶۸) قانون امور گمرکی مصوب ۲۲ /۸ /۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی و هزینه انبارداری موضوع تبصره (۲) ماده (۴۵) قانون امور گمرکی، ظرف مدت ۱۵ روز، از محل تنخواه دریافتی از خزانه داری کل کشور که تا پایان سال تسویه می‌کند، اقدام کند.

براساس مصوبه مجلس در ردیف ۱ بند ج تبصره ۶، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی طی سال ۱۴۰۰ را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۱ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =